Nee.

Oke niemand weet m, geeft niks. Het antwoord was zenith en nadir.

Iemand anders een vraag? Misschien Jorieke omdat die de vraag van Jos goed had? :p

Jaa, ik weet er één.
Waar staat KING, van het pepermuntmerk, voor?

Edit : ik denk dat je als je gewoon een gok waagt al een heel eind kunt komen

Koning

Grietje_Eva

Klasse In Niets Geëvenaard? Zoiets was het wel.

Kwaliteit in niets geëvenaard.

Eduard heeft het goed!
Jij mag

Het komt door Thierry, wanneer je hem een KING-pepermuntje aanbiedt, zegt hij geheid "kwaliteit in niets geëvenaard."

Nieuwe vraag:
Waar de Coca van Coca-Cola vandaan komt is redelijk bekend, maar waar komt de naam Cola vandaan?

Grietje_Eva

Van een cola-noot! Toevallig van de week een gesprek over opgevangen ^_^

Dat is juist, althans fonetisch. Het is een kolanoot. Het schijnt nog wel in Pepsi cola (pepsine-kolanoot) te zitten, maar misschien niet meer in Coca-Cola. Het is de bron van cafeïne in de oorspronkelijke cola.

Eva, next question!

Grietje_Eva

Yes!

In het Zweeds kun je elkaar uitschelden, bijvoorbeeld als boer voor een stadsbewoner (en vice-versa). Boeren zouden dommig en sloom zijn, maar stadsbewoners hoogdravend en arrogant. Hoe scheldt een Zweed zijn medemens uit voor een bewoner van Stockholm?

Grietje_Eva

Duurt me wat te lang, zeg... Hint: er ligt een boekje over dit thema op de wc aan de E-kade ;)

Norbert poept soms meerdere keren per dag dus de oplossing komt eraan Eva

Duurt lang, dus een nieuwe. Misschien erg makkelijk voor de historici onder ons, misschien ook niet.
De kuststad Melaka (of Malakka of Malacca) is door de eeuwen heen door verschillende volken geregeerd, waaronder de Nederlanders. Noem de twee andere volken, naast de oorspronkelijke bewoners, die daar de dienst hebben uitgemaakt en verdien bonuspunten door de chronologische volgorde te benoemen.

Portugal, Engeland

Chiiillll

Klopt helemaal, lekker!
Nederlanders waren tussendoor dus aan de macht maar die hebben het toen even aan Engeland uitgeleend omdat ze hun shit met Napoleon eerste even op moesten lossen.

Next!

Yay

Ik was op vakantie een paar dagen in Melaka, dus ik heb hier een heel museum over bekeken :P

Volgende vraag:
Wat is het populairste hondenras in Nederland?

Labrador

Golden retriever

Herdershond