Maurice schreef:

Yntse schreef:

Maurice schreef:

Je haalt altijd Indisch eten, net als Chinees en Indonesisch. Dus het lijkt me dat de etniciteit ook gewoon Indisch is.

Dus mensen uit Turkije worden aangeduid met Kebab of Hasret volgens deze logica? :p

Klopt helemaal!

Jij mag, Yntse

EliseReinders

Hahaha.
Laura, grijp in!!!

EliseReinders schreef:

Chinees en indianen, indiasers, indiase... (mensen uit India)

Dit is correct

Sorry ik was ineens drie dagen in de rimboe zonder internet

EliseReinders

Toen J. K. Rowling een tijdje in het buitenland woonde heeft ze veel inspiratie opgedaan voor haar boek Harry Potter.

Onder andere zijn dit de capes die de leerlingen van Zweinstein droegen. Deze capes moeten studenten in een bepaalde stad ook dragen.

Imgur

Imgur

In welke Europes stad heeft J.K. Rowling gewerkt?

Afgaand op het plaatje: Parijs?

Porto? Daar heb ik in ieder geval studenten met zulke capes gezien.

Lissabon

EliseReinders

Ja, Porto! Robert is aan de beurt!!

Jeeuj! Zo leer je nog eens wat op vakantie. Net als het volgende feitje:

Wat is na ouderdom de grootste doodsoorzaak onder condors?

Vliegtuigen?

Stikken in hun eigen kots.

Ik weet het natuurlijk niet zeker Robert maar ik heb het vermoeden dat jij duidt op een fabeltje wat door die gekke indianen bedacht is. Is je zeker door één of andere Inca-gids wijsgemaakt in Argentinië.
In Scandinavië zijn dezelfde verhalen over lemmingen ontstaan en ook over pinquins en walvissen gaan dergelijke verhalen.
Maar is onzin.

Grietje_Eva

Zelfmoord, zeker. Dat is tenminste wat over lemmingen gezegd wordt.

Overgewicht. Dat was bij Amerikaanse Condors nog wel eens een probleem.

Grietje_Eva schreef:

Zelfmoord, zeker. Dat is tenminste wat over lemmingen gezegd wordt.

Correct

Roorda schreef:

Ik weet het natuurlijk niet zeker Robert maar ik heb het vermoeden dat jij duidt op een fabeltje wat door die gekke indianen bedacht is. Is je zeker door één of andere Inca-gids wijsgemaakt in Argentinië.
In Scandinavië zijn dezelfde verhalen over lemmingen ontstaan en ook over pinquins en walvissen gaan dergelijke verhalen.
Maar is onzin.

Of het een fabeltje is, weten we hopelijk over 80 jaar: http://www.independent.co.uk/environment/microchips-and-the-mystery-of-suicidal-condors-619468.html

Grietje_Eva

Is Philip nu, of ik?

Jij eva

Heel snel even tussendoor, nog 1 in de categorie dieren.

Charles Darwin ging in 1835 naar de Galapagos eilanden en vormde daar zijn evolutietheorie. Verschillende dieren werden op de Beagle meegenomen naar Engeland om anatomisch onderzoek te doen. Van de Galapagos Tortiose (een enorme schildpad) werden er ongeveer 30 meegenomen maar ze zijn nooit in Engeland aangekomen. De reden hiervoor is dezelfde reden waarom ze bijna uitstierven op de Galapagos eilanden en nu een beschermde status hebben. Welke reden is dit?

Zo werkt het dus niet, Jos. Eerst een vraag goed beantwoorden, dan zelf een vraag stellen.

Grietje_Eva

Is het omdat ze zich in gevangenschap niet voortplanten? Of omdat ze alleen maar koraal eten? Of omdat ze agressief worden en zo een gevaar voor mensen vormen?

Hier een vraag die Jos vast kan beantwoorden, even voor de formaliteit:
Hoe heet het uiteinde van een schoenveter?