Palm

Leffe

Heel goed Albert

Jij mag!

Stephen Curry en Klay Thompson zijn aardig bezig bij hun club Golden State Warriors; wat is de bijnaam van het duo? Overigens het antwoord op de vraag betreffende de bijnaam van Pennsylvania is 'de Keystone state', dat verwijst naar importantie van de staat in het Amerikaanse onafhankelijkheids gebeuren.

EliseReinders

Nieuwe vraag. Duurt te lang.

Vaak als ik na een regenbui door de straat loop of op het terras komt er zo'n geur vrij die ik nooit wist te definiƫren. Er is dus een naam voor die geur!!

Wat is de naam van de geur die ontstaat wanneer regen op droge grond(bijvoorbeeld op stoeptegels) valt?

De naam moet goed gespeld worden.

Perigor of zoiets! Ik hoop dat je het idd zo schrijft

Volgens mij met petrichor met ch :>

EliseReinders

Bas heeft het goed geschreven!

Your turn!!

Jippie!

Waar komt de engelse uitdrukking 'To take a raincheck' vandaan?

Is dat afgeleid van het in bouwketen gebezigde: 'Tammo, tik eem tegen t roampje, t regent?'

Bas, tip of nieuwe vraag graag!

Het komt uit het eind 19e eeuwse Amerika. Wanneer je een ticket kocht voor een honkbal wedstrijd, maar die werd afgelast vanwege de regen, kreeg je een rain check zodat je op een later moment alsnog de wedstrijd kon zien.

Een vrijwilliger mag een nieuwe vraag stellen.

Ja, ik!

Voor wie is 'Mooie Dag' van Blof geschreven?

Was dat niet voor de drummer die bij een ongeluk was omgekomen? Ben alleen zijn naam kwijt.

Nee, dat denken heel veel mensen. Maar het lied bestond al voordat die drummer omkwam

Nieuwe?

Een aantal druivensoorten voor wijn hebben in Duitsland een eigen naam. Zo heet een Fume Blanc ook wel een Johanniter.
Wat is de Duitse naam voor een Pinot Noir?

(Dit is voor Hilde een eitje)

Szwarchen Pino von Sesamstrasse

Yntse schreef:

Szwarchen Pino von Sesamstrasse

Bijna, maar net niet helemaal. Helaas. Je krijgt een post-it met een getekend zonnetje erop voor de moeite, af te halen op Aqua 767.

Het lied van Blof was trouwens geschreven voor de schoonvader van de zanger die ongeneeslijk ziek was en zelf de dag wou uitkiezen waarop hij zou gaan sterven.

Edit : Oh nee, niet van de zanger maar van iemand anders. Het gaat iig over euthanasie.