JøhnDylån

Brazillië

Venezuela

Grietje_Eva

Niet Noorwegen o.i.d.?

Bosnië ;)

Finland?

Bostwana

Madagascar

Ik neem aan één van die eilandjes in de south pacific want die zijn vet klein, is er vast wel één vol bos.
Tuvalu?

Het juiste antwoord is nog niet genoemd!

Een hint: het land werd in 1975 onafhankelijk en is nu een presidentiële republiek.

Suriname natuul'k. Door die hint is het geen gokje meer ;)

Klopt! Jij bent

Jeetje, ik zat er vlákbij!

Is Kosovo een staat? Daar verschillen de meningen over. Vroeger, in 1933 boog de Montevideo Conventie zich over de componenten waar een entiteit over moest beschikken voordat het zichzelf een staat mocht noemen. Het zijn 4 componenten: noem ze alle 4.

pfff, ik ben ze volgens mij vergeten maar ik dacht iets als: een regering, territorium, burgers/inwoners en internationale erkenning?

Dit moet gedetailleerder Tiny! De eerste drie reken ik goed. Maar wat is volgens de Montevideo Conventie internationale erkenning voor een staat? Juist. Die heb je nog niet goed.

Is de vierde niet dat het land relaties met andere staten aan moet kunnen gaan?

Jup! Lekker IBIO studentje weer. Jij bent!

Vanaf de welbekende Tafelberg bij Kaapstad in Zuid-Afrika loopt een bergketen zuidwaarts met een kenmerkende naam. De vraag: wat is de naam van deze bergketen?

Volgens mij iets van de Lion's back of the lion's mountain of the lion's ridge of iets dergelijks. Iets met Lion :grote-lach:

Lion's head