tessabos1 schreef:

Maar dit is zeker niet genoeg antwoord he?

Het klopt in ieder geval wel en ik kan me niet goed voorstellen dat iemand precies weet hoe dat schuimgoedje heet, dus jij mag!

Voor de mensen die het precies wille weten:

Het zeepachtige stofje natriumlaurylsulfaat (op de tube: sodium lauryl sulfate of SDS) in tandpasta's zorgt voor het schuimen. Tegelijk verstoort het de driedimensionale vorm van de zoetreceptoren, zegt Enno Veerman, hoogleraar orale biochemie aan het Academisch Centrum voor Tandheelkunde Amsterdam. Drink je sinaasappelsap, dan komt de zoete smaak niet meer binnen en proef je enkel bitter en zuur.

Yess, gaaf :D

Groningen kreeg in 1990 voor haar 950-jarig bestaan tien stadsmarkeringen. Dit zijn kunstwerken aan de belangrijkste toegangswegen naar de stad, waaronder bijvoorbeeld een schoorsteen met takken aan de Friesestraatweg, een elektriciteitsmast met vlammetjes aan de A28, een toren met kaarten met een joker bovenop aan de A7 en een spiraaltrap naast het spoor naar het Zuiden. Maar één van de tien kunstwerken staat niet langs de rand van de stad, maar ergens in het midden. Waar staat dit kunstwerk?

Kunstwerk op het Waagplein? Dat is ook van ergens begin jaren '90 dacht ik

Is het die etalagebox op het hereplein? Fantastisch ding overigens.

Of die ene bronzen gigantische mevrouw daar bij de Eeldersingel?

Leuke vraag! Ik wist het niet, dus heb het even opgezocht. Het goede antwoord is nog niet gegeven. ;)

Dat scheve glazen huis op het Hereplein is idd briljant. Is het dat gekke grijze ding op het Martinikerkhof niet? Daar staat Groningen op met een gek woord.

Jaaa dat is m inderdaad :)

tessabos1 schreef:

Jaaa dat is m inderdaad :)

Wat bedoel je nou dan?!

Het is dat gekke grijze ding op het Martinikerkhof

Dijkio schreef:

tessabos1 schreef:

Jaaa dat is m inderdaad :)

Wat bedoel je nou dan?!

Haha sorry, ik dacht als alle voorgaande antwoorden als niet-goed zijn bestempeld door Robert is dit wel logisch maar tis inderdaad een wat onduidelijk antwoord. Alienke gaf het goede antwoord met Martinikerkhof.

Leuk!

Volgende vraag, hoeveel tankstations zijn er in heel Nederland denken jullie?

224?

837?

530?

Nee jongens. Zit nieteens in de buurt. Meer!

1000?

2359

Komt al meer in de buurt, maar nogsteeds lang niet genoeg.

4253, kan er één of twee naast zitten