Klopt!

Wat is qua oppervlakte het grootste buurland van ons Koninkrijk?

Duitsland? Het antwoord lijkt te simpel dus het zal wel niet kloppen :p.

Of is het Amerika of Brazilie als je de eilanden meerekent?

Denemarken, iets met Groenland erbij tellen ofzo?

Boedi schreef:

Denemarken, iets met Groenland erbij tellen ofzo?

Denemarken grenst niet aan Nederland dacht ik?

Ik zou gaan voor Frankrijk, volgens mij delen wij een eilandje met ze inderdaad ergens ver weg, Sint Maarten ofzo?

Venezuela. Is nog wel eens gezeik mee, moeten de mariniers weer ingrijpen. Lastig allemaal. Dat is alleen als je een zeegrens ook als een echte grens rekent. Anders ga ik voor Frankrijk.

Het is volgens mij wel iets met die eilanden. Braziliƫ?

De eilanden horen bij ons Koninkijk dus die moest je inderdaad meerekenen. Als je dat doet is Venezuela ons grootste buurland, Jos is next!

Welk land in Europa heeft zowel met als tegen de Nazi's gevochten en heeft nooit zijn onafhankelijkheid verloren?

Grietje_Eva

Finland

Italiƫ

Spanje

Noorwegen

Het juiste antwoord is genoemd door Eva. Finland is onafhankelijk gebleven tijdens de oorlog. Het heeft aan het begin van de oorlog tegen de Sovjet-Unie gevochten. Ondanks de ongelijke krachtsverhouding slaagde Finland erin om de Russische aanval af te slaan en onafhankelijkheid te bewaren. Wel werden Finse grensgebieden door de Russen ingenomen. Finland ging een bondgenootschap aan met Duitsland en nam deel aan Operatie Barbarossa en heroverde de verloren gegane gebieden op de Sovjets. Van 1944 tot 1945 vocht Finland de Laplandoorlog uit met Duitsland om hen uit het noorden van het land te verdrijven. Ze kwamen via Noorwegen het land binnen.

Eva, jij bent!

Grietje_Eva

Gaaf, heb ik toch nog iets onthouden van mijn colleges op vrijdagochtend! ^^

Volgende vraag:

The Sound of Music. Heerlijke film. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Eindigt met een familie die wandelend over de Alpen naar Zwitserland vlucht. Wat gebeurde er met de echte familie Von Trapp nadat ze vluchtten voor de nazi's?

Vliegen naar amerika

Grietje_Eva

Yntse schreef:

Vliegen naar amerika

Mag wel wat uitgebreider ;)

Stappen in vliegtuig. Vliegtuig stijgt op. Vliegtuig land. Von Trapp stappen uit.

Grietje_Eva

Yntse schreef:

Vliegtuig land.

Auw.

Nee, klopt niks van

JøhnDylån

Grietje_Eva schreef:

Yntse schreef:

Vliegtuig land.

Auw.

Nee, klopt niks van

Op basis van deze mega-hint gok ik dat ze gecrasht zijn tijdens hun vlucht (ha) naar Amerika.
Iedereen is dood einde