Naypyiadaw- jeweetwel, die van Myanmar

Het is een instinkvraag. Met scrabble mag je geen woorden die beginnen met een hoofdletter neerleggen. Het antwoord is dus geen.

Thierry heeft het juiste antwoord!
Eigenlijk heeft Yntse ook gelijk, maar boeien, ik vond de vraag gewoon leuk :)

Hier een overzichtje
Sri Jayewardenapura Kotte: 44
Reykjavik: 28
Naypyidaw: 28
Luxemburg (Luxembourg City bestaat niet): 28
Mexicostad: 21
Ulunbataar: 19
Assen: 6

Leuk feitje: in haar eigen taal wint de officiële naam van Bangkok. Deze is namelijk Krunhthep Mahanakhon Bovorn Ratanakosin Mahintharayutthaya Pop Noparatratchatchani Burirom Udomratchanivetmahasathan Amornpiman Avartarnsathitsakkathatti Yavisnukarmprasit, 270 punten maar liefst.

Mogen spaties ook? Of doe ik nou heel erg flauw? ;)

Lotje schreef:
Leuk feitje: in haar eigen taal wint de officiële naam van Bangkok. Deze is namelijk Krunhthep Mahanakhon Bovorn Ratanakosin Mahintharayutthaya Pop Noparatratchatchani Burirom Udomratchanivetmahasathan Amornpiman Avartarnsathitsakkathatti Yavisnukarmprasit, 270 punten maar liefst.

Maar heb je daar wel genoeg letters voor?

Dat wordt een heel groot washandje

Grietje_Eva

Groot speelbord ook

Groot geheugen ook

Spaties mogen niet, en het past ook niet op het bord, dus strikt genomen is het niet goed, maar vooruit.

Nieuwe vraag: Een duit was een Nederlandse munt die lang geleden gebruikt werd. Hoeveel duiten gingen er in een Nederlandse gulden?

10? Overigens alleen in het zakje?

Alaberto schreef:

10? Overigens alleen in het zakje?

Nope, 10 dubbeltjes gingen in een gulden, dat weet je toch nog wel. We hebben het hier over de tijd vóór de volledige decimalisatie van het systeem. (hint)

Grietje_Eva

Ik zou zeggen 12

8 duiten?

Zal wel een bijzonder getal zijn. 80?

albertinenanninga

2?

Tiny zit in de buurt, het heeft iets te maken met 8, maar niet in een gulden..

8 in een stuiver? 160

Holsappel schreef:

8 in een stuiver? 160

Jup, helemaal goed. Van de VOC-duiten gingen er overigens 4 in een stuiver, maar dat geheel terzijde.

Next!

Even een voetvalvraag..

Jens Toornstra speelde op zijn 19\20e nog bij de amateurs van Alphense Boys. Door wie werd hij getipt bij ADO zodat zijn professionele voetbalcarrière begon.

Ps. Geen scout of trainer oid.

Kees Jansma