EliseReinders

Duurt lang! Who's next?

Grietje, ik denk dat je het antwoord maar gewoon moet geven. Niemand heeft enig idee.

Grietje_Eva

Als je me zo meteen even uitlegt hoe je een filmpje erop zet dan komt de onthulling ;)

Je kunt ook gewoon de link kopiëren Eva. De toegevoegde waarde van een embedded filmpje is maar minimaal ;)

Grietje_Eva

Het is me na een paar verwoede pogingen niet gelukt m'n filmpje online te krijgen. Als je toch wil weten hoe je zo'n knoop legt wil ik hem wel mailen, stuur vooral een berichtje ;)

Omdat ik meer Euzaño op het forum wil mag Miriam van mij een nieuwe vraag bedenken!

Wacht wacht wacht! Is het in touw A een halve knoop leggen waar je touw B doorheensteekt die een halve knoop rondom touw A maakt. Dat doe je ook met touw C en D, waarbij je zorgt dat touw C tussen de touwen doorsteekt van de twee halve knopen van A en B en touw D over deze touwen doet en dan alles tegelijk straktrekt? Krijg je 4 halve knopen op ee hoopje van. Zit dan wel vast.

miriamotter

Okay! omdat ik al wel de beurt heb gekregen (bedankt voor deze eer Eva!) wil ik jullie het volgende voorleggen. Als iemand zegt : 'Welcome to Africa, Welcome to the land of coffee!' Over welk land heb ik het dan?

Ivoorkust

miriamotter

Nope, dat is het niet het juiste antwoord :)

Ethiopië?

miriamotter

Bingo! Snel geraden! Ethiopië is inderdaad het goede antwoord! Volgens vele bronnen komt de koffie van oorsprong uit Ethiopië.. Maar uit eigen ervaring weet ik dat de koffie uit Ethiopië gewoon de lekkerste is. Het is ook een belangrijk onderdeel van de cultuur : ze hebben een hele ceremonie (die ongeveer 2 uur duurt) voor het bereiden van de koffie! Dus vandaar Ethiopia ; the land of coffee! Pieter, aan jou de beurt voor een nieuwe vraag!

Nice, ik heb wel een volgende vraag:

In het mailverkeer wordt vaak gebruik gemaakt van CC'tjes en BCC'tjes. Waar staan deze afkortingen voor en waar komen deze termen vandaan?

Carbon Copy en Blind Carbon Copy. Dat komt van een blaadje dat je gebruikte om dingen te kopiëren tijdens het schrijven door het tussen twee blaadjes te leggen: carbon. Het carbon zorgde er op magische wijze voor dat de tekst die je op de bovenste pagina schreef, ook op de onderste kwam.

Lekker Stephanie!

Sinds wanneer heb ik fans? :p

Haha, nou, ik kon me dit nog herinneren:

Stayphanie schreef:

Ah, ik mis net allemaal net de vragen waarvan ik het antwoord weet

Yes, dat is correct Stephanie. Jij mag

Yes :)

Als je de verwarming aanzet, geeft dat altijd een bepaalde geur. Wat ruik je op dat moment precies? ('een verwarming die aanstaat' is niet het correcte antwoord)

Verwarmingslak? Is dat een woord? Ik bedoel in ieder geval de geur van speciale lak/verf die tegen de warmte van de radiator kan.

Ik ruik dan altijd stof...