Rechten, Geschiedenis, Geneeskunde, Theologie?

Rechten, filosofie, geneeskunde, Theologie/godsdienstwetenschappen

ik geloof dat dat ze waren, (yeey, ik weet er eentje, bedankt Groninger Museum)

MissT heeft gelijk. Volgende vraag.

Oke:) leuk!

Vraag is:

Wat is "El sueño de la razón produce monstruos" (de slaap van de rede brengt monsters voort.) en van wie is het?

Het is een diepe uitspraak van een filosoof

Dat is een vrij eng kunstwerk van Francisco de Goya.

Jep, dat klopt het is een ets van De Goya. (hoewel zo eng vind ik hem niet).

Thereza mag de volgende vraag stellen.

Ohja, volgende vraag dus. Wat is het oorspronkelijke Griekse woord voor '(goddelijke) liefde' waar Paulus het in de Korinthebrief over heeft?

Agapè?

Mooi om te zien dat je je zelfs als bk al afgelopen is nog met Paulus bezig bent. Het antwoord weet ik uiteraard niet.

Volgens mij is dat agape

josvrenselaar

Goed hè papavanvorigjaar? Eigenlijk was ik afgelopen weekend op een bruiloft en ging de preek daar toen over. En ja, agapè is correct, Mirjam mag.

josvrenselaar

Dit was trouwens Thereza op Jos z'n account

Ik ga wel;
Zonlicht wordt gereflecteerd of geabsorbeerd als het op de aarde valt. Licht dat door een oppervlak weerkaatst wordt, zien we als kleur. Denk bij soorten oppervlakten bijvoorbeeld aan woestijn, sneeuw of zee.
Hoe wordt het vermogen van een oppervlak om licht te weerkaatsen genoemd?

Albedo

Juup; Peter mag

Yes, ik blij.

Wat is de naam en de nationaliteit van de huidige zangeres van Nightwish?
En bonusvraag voor de koelkast: hoe heet de oorspronkelijke Finse zangeres?

Als je weet dat het goed is, stel maar meteen een nieuwe vraag, denk dat ik niet veel online ben morgen

Omdat je de vraag zo stelt, denk ik dat het een Nederlandse is. Maar ik heb geen idee hoe ze heet

Floor Jansen, Nederlands.

Nightwish begon met Tarja Turunen, daarna hebben ze ook nog de Zweedse Annette Olzon gehad.

Doe je ding Henq