Brazilië?

Grieks it is. Kom maar door Pietertje

Was dit eventjes vergeten... Maar hier komt ie. Om even in de WK sfeer te blijven:

Wie scoorde de meeste doelpunten op één WK voetbal?

Was dat niet Ronaldo in 2002

Dacht eerst ook Ronaldo of Klose, maar hoorde volgens mij laatst ergens in een programma dat het iemand uit de jaren 50 of 60 is. Geen idee hoe die Knakker heette..

Ronaldo heeft volgens mij nog wel het record meeste doelpunten op meerdere WK eindronden.

Ik ga voor Klose.

Helaasch. Nog geen goed antwoord gezien!

Der bomber Gerd muller?

1958, de fransman Joules Fontaine of zoiets, weet de exacte naam niet, met 13 goals

Hij werd net genoemd bij de wedstrijd Frankrijk-Honduras, maar ik had stiekem vanmiddag al op internet gezien, mag ik het dan wel of niet zeggen

Mijn antwoord is ook met dank aan NOS :)

Just...

Het was Just Fontaine inderdaad, hij maakte 13 doelpunten op het WK van 1958 voor de Fransen. Goed dus, Peter: your turn!

Oké jammer, nieuwe vraag.

Spanje werd gisteren al na 2 wedstrijden uitgeschakeld op het WK Voetbal. Welke 4 andere landen slaagden er in het verleden eveneens niet in als titelhouders door de eerste ronde te komen?

Nu weer even niet meer over voetbal :)

Okee interventie idd. Vroeger stonden bouwkunstenaars voor grotere uitdagingen dan vandaag de dag. Een van de belangrijkste (bijbelse) uitdagingen was de fundering. Mijn vraag is dan ook: hoe is de martinitoren gefundeerd. Ik wil graag het materiaal horen.

Gewoon zandsteen

Ik kan dat antwoord slechts ten dele goed rekenen en wacht derhalve nog op een aanvulling.

..en graniet?

Dijkio schreef:

Okee interventie idd. Vroeger stonden bouwkunstenaars voor grotere uitdagingen dan vandaag de dag. Een van de belangrijkste (bijbelse) uitdagingen was de fundering. Mijn vraag is dan ook: hoe is de martinitoren gefundeerd. Ik wil graag het materiaal horen.

Waar slaat dit op? Behandel gewoon Remco zijn vraag. Alsof jij ff lekker mag bepalen wat wel een leuke vraag is ja of nee.