Remco schreef:

smeerkees schreef:

Oke komt ie:

Welke film is gebaseerd op (of in ieder geval zwaar geïnspireerd door) de Britse comic "Judge Dredd"?

Judge Dredd?

Dat is mijn antwoord zeg maar.

Dat zou wel heel makkelijk zijn he? Maar nee ik bedoel een andere film.

The Raid Redemption ?

Roorda schreef:

The Raid Redemption ?

Die heeft inderdaad veel overeenkomsten, maar er is nooit "bewezen" dat de film gebaseerd is op Judge Dredd (ik heb dit voor de zekerheid nog even uitgebreid geGoogled, en de regisseur van The Raid zegt HIER dat ie van niks wist). Ik bedoel dus nog steeds een andere, redelijk bekende/klassieke film.

Robocop?

Bash schreef:

Robocop?

Jaaaa jij bent

Jeuh oke.

Hoe heet het nummer, en door wie is het nummer gemaakt, met de allerduurste videoclip allertijden?
Bonusvraag; hoe duur was het destijds om die clip te maken?

Is dat nog steeds Scream van Michael Jackson? Dat clipje bedroeg 7 miljoen dollar. Ik dacht ook nog aan Kanye, die aap doet alles om in het nieuws te komen.

Jaa! Die weet ik geloof ik. Was die niet van Michael Jackson en zn zus, Scream. Volgens mij is die in de ruimte opgenomen. Weet niet hoeveel dat kostte.

:O Albert reageerde tegelijk! Maar ik heb meer info :)

Jij hebt helemaal niet meer info! ;) ik wist hoeveel die kostte

Het was inderdaad Janet en Michael Jackson met Scream. Het grapje kostte destijds inderdaad zeven miljoen dollar.

Wie het eerst komt mag wat mij betreft de nieuwe vraag verzinnen :grote-lach:.

smeerkees schreef:

Bash schreef:

Robocop?

Jaaaa jij bent

Maar Robocop is niet een rechter?

De laatste weken is Lowietje vaak in het nieuws. U weet wel Louis van Gaal, succestrainer van Ajax, Barcelona, AZ, Bayern München en volgend jaar Manchester United.

In 1997 toog Lowietje naar Barcelona. De vraag luidt als volgt: Wie was Louis' voorganger als trainer van FC Barcelona en wie werd zijn assistent? Bonusvraag: hoeveel prijzen pakte Lowietje in zijn eerste jaar bij Barcelona?
De eerste die een volledig (dus inclusief bonusvraag) antwoord geeft, krijgt een lekker biertje.

Louis volgde Bobby Robson op en Jose Mourinho werd zijn assistent.

Hoeveel prijzen weet ik niet zeker. Ik gok 2. La Liga en La Copa.

Correct, helaas zit je er net naast bij het beantwoorden van de bonusvraag; Lowietje won drie prijsjes, inderdaad de dubbel en de Supercup.

Yes! Dan mag ik eindelijk een vraag stellen.

We blijven in de voetbalwereld en we blijven bij Barcelona.
Lionel Messi, misschien wel de beste voetballer ooit en zeker de beste van deze generatie, is als voetballer groot geworden bij FC Barcelona. Barcelona is echter niet de stad waar Messi officieel volwassen is geworden. De vraag luidt daarom;

In welke stad werd Lionel Messi 18 jaar?

Bonusvraag: Wat was de reden dat hij op dat moment in deze stad was?

Vieze FC Twente fan; dat was in Enschede! Waarom? Het WK onder 20 werd georganiseerd door Nederland, Enschede was de uitvalbasis voor Argentinië die later het toernooi op zijn naam schreef. Hoe volledig wil je het hebben Rebert?

Klopt precies.
Wist je ook dat hij daar een blauwtje heeft gelopen bij een medewerkster van het hotel waar ze sliepen? Die zal nu wel balen.

Volgende vraag: Pistol Pete oftewel Pete Sampras, is een succesvolle Amerikaanse tennisser. Amerika spreekt dan ook met veel lof over de topsporter. Echter; wat is naast de Amerikaanse, de nationaliteit van Pistol Pete zijn ouders?

Op basis van zijn achternaam durf ik de gok wel aan: Grieks?