Leshoto

Vaticaanstad

Het gaat om een land, Vaticaanstad is een staat.
Henk heeft gelijk, je spelt het Lesotho.

Dus De Roos... Jij bent!

Oke komt ie.

Hoe heette het dwergstaatje dat tussen 1816 en 1920 bestond tussen Nederland en Pruisen (en vanaf 1839 ook België)?

Neutraal Moresnet (wist Anne)

Ja. Ja, dat klopt. Volgende!

Is Anne dan aan de beurt?

Oke, deze vraag komt van Anne, maar ik moet een plaatje invoegen. Hoe doe je dat?

("Hoe doe je dat? " is niet de quizzvraag)

Joriekee schreef:

Oke, deze vraag komt van Anne, maar ik moet een plaatje invoegen. Hoe doe je dat?

Eerst een !, dan tussen vierkante haken de beschrijving [beschrijving] en daar meteen achter tussen ronde haken de link (www.......nl/aoo.jpg)

Oke, laat maar. Ik krijg het niet voor elkaar en ik kan even geen andere vraag verzinnen.
Dus wie wil, mag ons met onze onwetendheid over zijn/haar triviale kennis verbazen.

Oke doe ik 'm wel weer.

Welke twee Amerikaanse staten zijn perfect rechthoekig?

Yes, eindelijk weet ik eens iets:

Colorado en Wyonming.

Kentucky is overigens de meest grillige.

Volgende: hoeveel mogelijke (unieke) posities zijn er te maken met de originele Rubik's cube? Je mag er 10% vanaf zitten.

43 quintiljoen? (heb hier toevallig nog een artikel over gelezen pas)

Dan heb je dat artikel denk ik verkeerd gelezen Laura, want dat kan bij lange na niet.

Dan wil ik bij deze mijn antwoord graag verduidelijken:

"In het 'Amerikaans' en modern Engels wordt een triljoen aangeduid als quintillion"

Het artikel was in het Engels, mijn antwoord is dus eigenlijk "43 quintillion"

Ah ja dat is wel een behoorlijk verschil :)

43 triljoen klopt inderdaad, next!

Oke komt ie:

Welke film is gebaseerd op (of in ieder geval zwaar geïnspireerd door) de Britse comic "Judge Dredd"?

smeerkees schreef:

Oke komt ie:

Welke film is gebaseerd op (of in ieder geval zwaar geïnspireerd door) de Britse comic "Judge Dredd"?

Judge Dredd?

Dat is mijn antwoord zeg maar.