Boedi heeft gelijk. Oudste bebouwing vermoedelijk rond Oude Boteringe. Volgende vraag!

Onder welke naam kennen wij Rodrigo Diaz de Vivar ?

El Huppeldepup

El Cid

Age of Empires 2 FTW

Indeed.
De toevoeging mag er nog even achter Adam en dan next question

Toevoeging?
El Cid Campeador. Klopt dat? KLOPT DAT?

Correct :)

Tof
De Chinese Krait of 'many-banded krait', geen idee hoe die in het Nederlands heet, werd door Amerikaanse soldaten in de vietnamese oorlog ook wel 'two-step snake' genoemd.
Waarom?

Helaas duurde dit te lang.

Tijd voor een nieuwe vraag.
Op 4 oktober 1871 werd de "Groninger Volksgaarkeuken" geopend. Precies 140 jaar later, op 4 oktober 2011, werd "restaurant WEEVA" nieuw leven ingeblazen: met een knipoog naar vroeger.

Vraag: Waar staat WEEVA voor?

Tip: In 2005 keerde de naam *** terug op de gevel van Zuiderdiep 8-10, ‘als eerbetoon aan de rol die WEEVA meer dan honderd jaar in Groningen heeft gespeeld.’ Op de plek waar de WEEVA zo’n lange tijd ‘deugdzaam en krachtig voedsel’ heeft bereid voor ‘zeer billijke prijzen’, zijn vanaf 4 oktober 2011 weer betaalbare, oer-Hollandse maaltijden te nuttigen. De gevel mag als bron gebruikt worden voor het beantwoorden van de vraag.

WEEVA

Wij Existeren En Vreten Alles?

Wel Even Exorbitant Veel Afwassen

Wij Eisen Een Vette Afterdinner

WEEVA:

Welvarend Even Ejaculeren Vanaf Amersfoort

Inderdaad een van de dingen waar Amersfoort om bekend staat.

Wasted Ezels Eten Vrijwel Alles
Waarom Executeren Elektriciëns Veel Aardappels
Want Elke Ergonomische Vuilak Appelleert
Waarom Economisten Erwtensoep Vroeger Atten
Weekendongevallen En Equivalenten Vereisen Amputatie
Wijven En Etterbakken Ventileren Altijd
Wc-madams Estimeren Eindexamens Vaak Abuis
Was Eens Eigendom Van Apostelen
Waggelen Eenden Echt Voor Altijd
Was Eigenlijk Echt Verbazend Apart
Wilde Er Even Voor Afvallen
Woensdags Equipeert Een Vedette Aanvallers
Wrede En Enkelvoudig Verfoeide Aliassen
Werken Echte Eindes Voldoende Accentuerend
Weerzinwekkend Egocentrische Engelsmannen Vluchtten Aerodynamisch
Woekerpolissen En Ellendig Veelzijdige Apocrieven
Wulps Egale Eierschelpen Verkondigden Amen
Want Echte Einzelgangers Vechten Alleen
Whatsapp Even Een Vloek Alstublieft
Wild, Energiek En Vrijgezel - Anoniem

Ik dacht ik speel op safe.

Nee, je dacht ik pak er alle delen van de dikke Van Dale even bij.
Qua serieuze pogingen FJ, sorry, geen idee!

Joashakvoort

ik vind dit echt een stom topic, want de feitjes zijn helemaal niet triviaal maar onmeunig specifiek. dus ik stel voor dat we de naam veranderen in "onnuttige feitjes die alleen de vragensteller weet omdat hij dat toevallig ergens is tegengekomen"

Joas schreef: ik vind dit echt een stom topic, want de feitjes zijn helemaal niet triviaal maar onmeunig specifiek. dus ik stel voor dat we de naam veranderen in "onnuttige feitjes die alleen de vragensteller weet omdat hij dat toevallig ergens is tegengekomen"

Nou en. Next!

Wat betekent triviaal en als iets triviaal is, kan dit nog wel onmeunig specifiek zijn?

Joas schreef: ik vind dit echt een stom topic, want de feitjes zijn helemaal niet triviaal maar onmeunig specifiek. dus ik stel voor dat we de naam veranderen in "onnuttige feitjes die alleen de vragensteller weet omdat hij dat toevallig ergens is tegengekomen"

Dankjewel Joas, voor het op schrift stellen van jou specifieke non-triviale mening. Voor de rest zal ik je mening waarderen, je hebt er recht op, en daar blijf ik bij.