Mijn zoveelste poging om dit topic nieuw leven in te blazen:

Waarom komt de naam Bluetooth vandaan en waarom?

Daarnaast het vriendelijke docht dringende verzoek aan mensen die hier een poging doet om een vraag te beantwoorden, ook te checken of zij het goed hebben en een nieuwe vraag te stellen.

Het is een oud indianenverhaal. Het opperhoofd van een Apache-stam, Blauwe Tand, of Bluetooth,wat je wilt, stond erom bekend dat hij altijd in direct contact stond met de goden en de voorvaderen. Weliswaar zonder bluetooth-device maar de makers vonden dit zo inspirerend dat Bluetooth naar Blauwe Tand is vernoemd.

JAJ AJAJAJAJ JA !! Dat weet ik!

Dat is een runenteken uit het vikingalfabet, voor een koning blauwtand oid. Een deense koning uit de 10e eeuw die dol was op bosbessen.
Want de eerste bleutooth apparaten waren tandvormig en blauw.

KLOPT DAT !?

Roorda schreef: Daarnaast het vriendelijke docht dringende verzoek aan mensen die hier een poging doet om een vraag te beantwoorden, ook te checken of zij het goed hebben en een nieuwe vraag te stellen.

Ja, heb ik.

Eeeh, niet googelen:
Hoe heet Gordon van de achternaam? Goed gespeld, aub

Heukeroth

Joriekee schreef: Eeeh, niet googelen:

Is dat ook niet de hele bedoeling hiervan?

Hoe heet de arts die uit de school klapte met het ski-ongeluk van Friso? Zijn vrouw was redacteur bij de NRC en schreef in diezelfde krant er een mooi verhaaltje over.

hoho ik moet eerst zeggen 'klopt, volgende vraag'.

De naam komt inderdaad van die Deense koning maar niet omdat de eerste Bluetooth apparaten blauw en 'tandvormig', wat dat ook moge zijn, waren.
Het was omdat hij minstens een even goeie samenbindende factor was als Beatrix en omdat hij verschillende stammen in oorlog met elkaar aan het praten kreeg.
Maar omdat het zo'n wazig verhaal is, mag jij toch de volgende doen Jorieke.

Om alvast even op je vraag in te gaan:
Er lopen nog al veel gordons op deze aardbol rond dus ik vind het maar vaag maar hier zijn een paar bekende gordons:

Cooper
Ramsay
Brown


en klopt Stephanie,
Jorieke ik weet niet of jij het idee van dat topic nou helemaal begrijpt maar het is de bedoeling dat je alleen antwoord geeft als dat al weet, opzoeken kan iedereen. Toevoegingen als 'niet googlen' zijn dus niet nodig.

Roorda schreef: hoho ik moet eerst zeggen 'klopt, volgende vraag'.
Roorda schreef: Daarnaast het vriendelijke docht dringende verzoek aan mensen die hier een poging doet om een vraag te beantwoorden, ook te checken of zij het goed hebben en een nieuwe vraag te stellen.
De naam komt inderdaad van die Deense koning maar niet omdat de eerste Bluetooth apparaten blauw en 'tandvormig', wat dat ook moge zijn, waren. Het was omdat hij minstens een even goeie samenbindende factor was als Beatrix en omdat hij verschillende stammen in oorlog met elkaar aan het praten kreeg. Maar omdat het zo'n wazig verhaal is, mag jij toch de volgende doen Jorieke. Om alvast even op je vraag in te gaan: Er lopen nog al veel gordons op deze aardbol rond dus ik vind het maar vaag maar hier zijn een paar bekende gordons: Cooper Ramsay Brown ---------- en klopt Stephanie, Jorieke ik weet niet of jij het idee van dat topic nou helemaal begrijpt maar het is de bedoeling dat je alleen antwoord geeft als dat al weet, opzoeken kan iedereen. Toevoegingen als 'niet googlen' zijn dus niet nodig.

Niet zo tof doen Roorda. De vraag is prima duidelijk, zie antwoord vorige pagina.
Concentreer je maar op de volgende vraag, ook op de vorige pagina.

Michel schreef: Hoe heet de arts die uit de school klapte met het ski-ongeluk van Friso? Zijn vrouw was redacteur bij de NRC en schreef in diezelfde krant er een mooi verhaaltje over.

Die NRC-miep heet Koelewijn, weet niet of die vent ook zo heet.

De kans dat een Spakenburger het IQ heeft om arts te worden lijkt me niet zo heel groot.

Thierry schreef:
Michel schreef: Hoe heet de arts die uit de school klapte met het ski-ongeluk van Friso? Zijn vrouw was redacteur bij de NRC en schreef in diezelfde krant er een mooi verhaaltje over.

Die NRC-miep heet Koelewijn, weet niet of die vent ook zo heet.

Haar man heeft een andere achternaam

Nieuwe vraag!

Welke oorlog werd door Churchill "de eerste wereldoorlog" genoemd en wanneer vond deze plaats? Maximaal tien jaar afwijking.

Ik wil dat dit topic weer leeft. Hier is het antwoord: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zevenjarig ... (1756-1763)

Iemand anders mag een nieuwe vraag stellen.

Oké ik pak hem wel weer op,

Waar komt de naam Hooghoudt vandaan? Jeweetwel, de groninger brouwerij

Evenhuis schreef: Oké ik pak hem wel weer op, Waar komt de naam Hooghoudt vandaan? Jeweetwel, de groninger brouwerij

Naam van de brouwer?

Dat het de naam is van de brouwer klopt Laura, maar ik denk dat Pieter de betekenis van Hooghoudt betekent. Als rasechte Groninger moet je dit natuurlijk weten: Je hebt van die smerige kanaaltjes in Groningen met dito houten bruggetjes. Deze bruggen werden in't Gronings ook wel hoogholdjes genoemd. Daar komt de naam vandaan; overigens is zo'n hoogholdje te bewonderen bij de brouwerij.

Klopt wel he Pieter?

Alaberto schreef: Dat het de naam is van de brouwer klopt Laura, maar ik denk dat Pieter de betekenis van Hooghoudt betekent. Als rasechte Groninger moet je dit natuurlijk weten: Je hebt van die smerige kanaaltjes in Groningen met dito houten bruggetjes. Deze bruggen werden in't Gronings ook wel hoogholdjes genoemd. Daar komt de naam vandaan; overigens is zo'n hoogholdje te bewonderen bij de brouwerij. Klopt wel he Pieter?

Klopt helemaal. Nieuwe vraag Albert.

Hoelang (uitgedrukt in minuten) duurt een orgasme van een varken gemiddeld? Elsa mag niet antwoorden, die weet dit soort vunzige dingen altijd.