Julius Caesar

Je hebt trouwens niet beantwoord aan wie deze werd opgelegd. Dat was koning Jan Zonderland, broertje van Richard Leeuwenhart

Nieuwe vraag:
In hoeveelste Republiek verkeert Frankrijk nu?

De vijfde

Duurt lang, Henk. Nieuwe vraag.
Bij welke film (noem titel en jaar van verschijnen) zijn er tijdens de opnames een stuk of wat figuranten gestorven?

The Longest Day? En die komt geloof ik uit 1963 of zo, in ieder geval uit de jaren 1960

Nope! De film die ik zoek is een stuk eerder gemaakt :)

The Great Dictator?

Dan moet het Gladiator zijn. Er gaan een heleboel mensen dood en de film komt uit de Romeinse tijd.

Allemaal niet goed. Hoewel Yntse wel een soort van warm was met Gladiator :) en de film kwam uit in 1925, voor als dat helpt.

Thereza schreef: Allemaal niet goed. Hoewel Yntse wel een soort van warm was met Gladiator :) en de film kwam uit in 1925, voor als dat helpt.

Spartacus?

Spartacus?

Edit: Huh. Dat was gek

Ben Hur?

Bij het maken van Ben Hur zijn in ieder geval wel heel veel paarden gesneuveld weet ik toevallig

Ben Hur is van '63 ofzo.

H3nQ schreef: Ben Hur is van '63 ofzo.

Nope, wel uit 1925

En jawel, Ben Hur klopt. Vooral het filmen van een zeeslag bleek net ietsjes te enerverend voor een stuk of wat figuranten. @Henq: Ben Hur is meerdere keren verfilmd, inderdaad ook in '63. Elsa mag een nieuwe vraag stellen!

Hoeveel figuranten ongeveer? 3 ? 5? 30?

Oke, ik gooi het even over ene andere (niet sport, geschiedenis en kunst) boeg.
In World of Warcraft moet je je vanaf het begin aansluiten bij 1 van de 2 strijdkampen.
Hoe heten deze 2 kampen?

Beetje genant dat ik het antwoord weet, en iets met nerd-gehalte, maar is horde en alliance

Yntse, nieuwe vraag?

Weet niet een hele goeie vraag, maar hier komt het.

Noem alle 11 Friese steden op die worden aangetikt tijden de Elfstedentocht.