Zeg, wie is hier nou de snackbar?

Wikipedia (ja, ik vind dat ik daar best een beroep op mag doen, aangezien mijn gezag nu ter discussie staat en het is toch achterafpraat) . Volgens mij is Bellingeweer nooit een dorp geweest.

Mooie vraag Frits! Vind het altijd leuk als vragen een beetje uit het leven gegrepen zijn en dat dit topic zo niet een 1-2-tje wordt tussen een aantal wandelende encyclopedieën.

(Vooral vragen waarop het antwoord niet via wikipedia of google te vinden zijn, zijn toppertjes, maar t kost vaak wat meer tijd om die te bedenken.)

JøhnDylån

Prima oplossing dit, jammer dat ik te laat was, grappig dat mensen dit weten.
Wat Frits zegt klopt inderdaad, het gekke is alleen dat ik me altijd heb laten vertellen dat Bellingeweer wel één van de drie terpen is die het huidige Winsum dragen. Volgens Winsum.nl is dit echter ook niet waar.

Genoeg over Winsum. Volgende vraag.
Wie was Phineas Cage en waar is hij bekend om geworden?

Phineas Cage was een spoorwegarbeider in Amerika, die een spoorstaaf in zijn hoofd kreeg. Hij overleed hier niet aan. Dit ongeluk legde een basis voor de huidige kennis over neurologie en hersenen.

En elke bioloog die Neurobiologie heeft gehad is helemaal doodgegooid met dit voorbeeld.

Elke bioloog die geen neurobiologie gehad heeft ook zelfs, en dientengevolge meen ik mij te herinneren dat het Gage is ipv Cage.

Goed gezien, zoon.

De nieuwe vraag komt uit een quiz over 2012, kent u deze nog (nog,nog,nog..) ?

Hoe heet de huidige voorzitter van de Koninklijke Vereniging De Friesche Elf Steden?

Ha, die kan ik me nog van Omrop Fryslân herinneren, dat is Wiebe Wieling.

TheoSikkema

wiebe wieling

Ah, goeie. Doe eens een nieuwe vraag, Roorda.

Uit welke noten is het bekende Bach-motief opgebouwd? Met een klein beetje toelichting als het kan

Oh ja, die weet ik geloof ik !
Kort - kort - kort -laaaaaaaaaang. Kort - kort - kort - laaaaaaaaaang.
Dat is in morescode de letter V, oftewel: Victory.

Edit: Je vroeg om noten. Ik zou niet kunnen vertellen hoe hoog ze zijn, als je dat bedoelt ;)

@ Jorieke, e-c-d-b (heb geen absoluut gehoor, maar de toonsafstand klopt sowieso)

maar ik denk dat Maurits iets anders bedoelt namelijk het letterlijke bach-motief. Iets wat Bach vaak gebruikte in zijn stukken. bes-a-c-b, wordt in Duits notenschrift geschreven als b-a-c-h.

@Jorieke, dat is uit de vijfde van Beethoven, en dus niet helemaal juist ;)
Elsa heeft het goed, de B is in het Duitse notenschrift onze Bes, en de H staat voor onze B. Nächste!

Welke modeontwerper stierf aan een hartaanval na zich te hebben verslikt in een vissengraatje?

Elsa schreef: Welke modeontwerper stierf aan een hartaanval na zich te hebben verslikt in een vissengraatje?

Alledgedly..

Dhr. Fishandchips

nope, Is dit trouwens een stomme vraag? ik weet wel een betere...mag dat?

Elsa schreef: nope, Is dit trouwens een stomme vraag? ik weet wel een betere...mag dat?

Nee het is een triviaal feitje, maar als niemand m weet mag je volgens mij het goede antwoord geven en een nieuwe vraag doen :)

huphup Elsa, snel het antwoord en een nieuwe vraag anders doet iemand anders het morgen.