Ja. Volgende

Ik weet dit dankzij Jules Verne, volgens kapitein Nemo in '20.000 Mijlen onder Zee' zijn potvissen monsters met weinig meer dan een bek vol tanden.

Goed, van welke Hollywood-figuur is deze uitspraak:
"Don't forget this, its the law of the universe that the strong shall survive and the weak must fall by the way, and I don't give a damn what idealistic plan is cooked up, nothing can change that."

C.A. schreef: Ik weet dit dankzij Jules Verne, volgens kapitein Nemo in '20.000 Mijlen onder Zee' zijn potvissen monsters met weinig meer dan een bek vol tanden. Goed, van welke Hollywood-figuur is deze uitspraak: "Don't forget this, its the law of the universe that the strong shall survive and the weak must fall by the way, and I don't give a -vloek- what idealistic plan is cooked up, nothing can change that."

Ben benieuwd of mensen dit gaan weten. Beetje 13 in een dozijn uitspraak wmb.

Dit is ook niet echt mijn topic. Het antwoord is kindervriend Walt Disney. Next!

Waarom verklap je het en wie mag de volgende vraag doen?
Anders weet ik er wel een:

Waarom staat de forum-klok nog steeds fout?

JøhnDylån

Nalatigheid van de webcie.

Waarom verklap je het en wie mag de
volgende vraag doen?
Anders weet ik er wel een:

Wat ben je in de wetenschap aan het doen als er schertsend wordt gezegd dat je "epicycli aan het toevoegen bent"?

Om aan het geocentrische wereldbeeld vast te houden, moest men aan de banen van de planeten (en de zon?) "epicycli" toevoegen om van dit "aardestelsel" een logisch geheel te maken. Dat hield geloof ik in dat de planeten een rondje draaiden om een punt dat om de aarde draaide.

Ik vermoed dat bovenstaande uitspraak betekent dat je een theorie onnodig complex maakt, doordat je naar een (onterecht onbetwiste) uitkomst toewerkt.

Om Frits nog even te specificeren denk ik dat het betekend dat je je schuldig maakt aan "circumlocutio" (om de hete brei heen draaien_

JøhnDylån

Waarom is Maurits?

Bij gebrek aan gok ik ;)
Frits heeft de strekking inderdaad, het is het continue aanpassen van de theorie om de gevonden feiten te matchen zoals bij het geocentrische wereldbeeld. Weiter!

JøhnDylån

Onzin, Lammert stelde een keurige vraag en ik gaf een grandioos antwoord.

De laatstgestelde vraag heeft Maurits volgens mij anders beantwoord:

JW schreef: Waarom is Maurits?
Maurits schreef: Niemand anders gaat.

Aan de ene kant ben ik geneigd the Cock gelijk te geven omdat de vierdagen-regel pas na vier dagen in gaat, aan de andere kant is het een grote verantwoordelijkheid.

en aan nog een andere kant is het antwoord van jw niet volledig het is namelijk:
Omdat de GSV op een gegeven moment besloten heeft het fabriceren van de nieuwe website NIET uit te besteden maar, een clubje gsv'ers die, geheel ten onrechte, pretendeerden deze aanzienlijke taak wel tot een goed einde te kunnen brengen, hier mee op te zadelen en zo onze prachtige kritische vereniging een nieuw punt heeft gegeven om, in alle opzichten begrijpelijk, eindeloos lang over door te zeiken.
Heb ik van Paulus geleerd, zulke zinnen bouwen.
Overal 'bouwen' voor gebruiken heb ik van Daan geleerd.

Een diplomatieke oplossing zou de volgende zijn: Frits of the Cock stelt een vraag waarvan hij vrijwel zeker weet dat de ander hem weet zodat die het goede antwoord kan geven en de volgende vraag kan stellen.

De oplossing die ik zou aanbevelen is als volgt: Stel je mild, vergevingsgezind en liefdevol op, wees de wijste, vergeef Maurits, ga niet op je strepen staan, zoals het een goed gereformeerde betaamt.

De oplossing van deze wereld zou zijn om snel en brutaal een nieuwe vraag te stellen en zo je disputabele recht hierop forceren.

nou jochies,
DOEIDOEI!!

Philip, wat die diplomatieke oplossing betreft, had ik precies hetzelfde in gedachten.

Welnu:

Winsum is het product van twee aan elkaar gesmolten dorpjes. Wat waren de namen deze twee dorpjes?

Moet hij wel snel zijn natuurlijk.

oeh ik weet het

win en sum?

Winsum en Obergum volgens mij.

Waarom weten mensen die niet in Winsum wonen zoiets? Thereza mag een vraag stellen.

TheoSikkema

Technisch gezien klopt de vraag, in feite niet omdat Bellingeweer oorspronkelijk ook een eigen gemeenschap vormde dat onderdeel van Winsum werd.

Tenminste, zo is het me uitgelegd door koster van de GKV aldaar.