In principe is jouw vraag al beantwoord, Sikkie. Niet met de opties die jij bedoelde, maar dat ligt aan de abominabele manier van jouw van de vraag stellen.

Ik wil nog wel een gokje doen. Thorn is de enige Limburgse stad waarover Natalie Imbruglia een nummer heeft gezongen.

Juliet de Haas

Sorry Theo, ik weet het ;)

Onderhand is wel het goede antwoord genoemd door Jurriaan! Paraskevidekatriafobie is inderdaad angst voor vrijdag de 13e!

Edje schreef: In principe is jouw vraag al beantwoord, Sikkie. Niet met de opties die jij bedoelde, maar dat ligt aan de abominabele manier van jouw van de vraag stellen. Ik wil nog wel een gokje doen. Thorn is de enige Limburgse stad waarover Natalie Imbruglia een nummer heeft gezongen.

of het stadje is genoemd naar de oud-Engelse letter " þ " (ook wel thorn genoemd)

Omdat Theo z'n vraag inmiddels zo'n 5x beantwoord is, en Jurriaan z'n antwoord alweer 3 dagen geleden is:
Hoe heet het Groningse café dat vernoemd is naar de gelijknamige film die in 1930 in Berlijn gemaakt is?

Blauwe Engel

Maar is de Blauwe Engel niet vernoemd naar de treinstellen die vroeger de dienstregeling in het Ommeland verzorgden?

duurt lang, nieuwe vraag:

Welke vier presidenten van de VS stierven tijdens hun presidentschap een natuurlijke dood?
Dus NIET degenen die vermoord zijn!

Ik weet Harding en FDR, wie weet de andere twee?

(WEL degenen die vermoord zijn: Lincoln, Garfield, McKinley en Kennedy. Gewoon even om wijs te doen.)

xD dacht al dat dat te makkelijk zou zijn vandaar deze vraag.

Harrison?

Lotje schreef: Harrison?

Klopt, maar welke Harrison?

Nog één te gaan mensen

Zijn er twee?
Ik bedoel die ene rond 1840 die een te lange speech buiten hield in de kou en daarna stierf aan longontsteking

William Harrison, klopt dat is de goede!

Voor mijn part mag Thierry de volgende vraag stellen want die had er 2.

Voor uw informatie, de andere was Zachary Taylor.

Next!

Welk land, dat nog een tijd in handen is geweest van de VOC, noemde men tot de Tweede Wereldoorlog wel Formosa?

Maleisië?

Nope, dat is zo'n 3000 kilometer zwemmen.

Sri Lanka?

Edit: Nee wacht dat was Ceylon. Formosa was volgens mij Taiwan.

Taiwan klopt. Next!

Oke, volgende. Zou niet heel moeilijk moeten zijn.

Wat is de grootste walvissoort met tanden?

Potvis