juust'm

oke volgende vraag.

Waarom mochten de Britse piloten die in de Tweede Wereldoorlog trainden voor Operatie Chastise veel lager vliegen dan alle andere piloten?

hun bommen waren nog niet ingedaald?

Dan vlogen ze onder de radar?

H3nQ schreef: oke volgende vraag. Waarom mochten de Britse piloten die in de Tweede Wereldoorlog trainden voor Operatie Chastise veel lager vliegen dan alle andere piloten?

Ha, dat heb je vast van discovery ofzo, heb ik wel is gezien namelijk. Dat is omdat de bommen die daarvoor gebruikt werden gevormd waren als een soort golfballen, die over het water moesten scheren om zo, nadat ze tegen de dam aan rolden en daar pas zonken, onder de waterlijn tegen de dam zouden ontploffen, om schade te maximaliseren.

Klopt daaaat?

Ze moesten inderdaad bommen gooien die over het water moesten stuiteren om daarmee dammen te vernielen, dus als je daarvoor moet oefenen moet je idioot laag kunnen vliegen. Had ik inderdaad van Discovery (of NGC, weet niet meer). Overigens leken de bommen meer op olievaten. Mark mag de volgende vraag stellen!

Okee, duurt me allemaal weer veel te lang. Volgende vraag:
Welke Tour de France-winnaar staat tegenwoordig in Spanje onder contract bij de 3e-divisie voetbalclub Coruxo FC?

Oscar Pereiro Sio?

Goed! Next.

Wat was de bijnaam van Maarten Ducrot en waardoor was die naam ingegeven?

De hakkelaar? Omdat hij moeilijk praat?

De Koning van Biafra. Omdat ie zo mager was. Net als de kindertjes in Biafra, tijdje onafhankelijk geweest van Nigeria. Ik heb er overigens al eerder een vraag over gesteld in dit topic. Sorry.

Goed, volgende vraag:
Gisteren is Felix Baumgartner als eerste parachutist door de geluidsbarrière gegaan. Toevallig precies 65 jaar nadat de eerste mens in een vliegtuig (officieel) de geluidsbarrière doorbrak. Hoe heet deze man?

Chuck Jaeger met de X-1, toch?

Klopt, met twee gebroken ribben van het paardrijden 2 dagen eerder. Baas.

Is er een filmpje van Felix Baumgartner die de geluidsbarriere doorbreekt? Ik kan nog niets vinden op Youtube. Alleen , maar daar slaan ze een stuk over..

Volgens mij kun je alleen niet horen dat hij de geluidsbarrière doorbreekt. (Ik weet dat het 'm inderdaad gelukt is.)

Bron: http://sportmagazine.knack.be/sport/nie ... 94741.htm#

Thanks, jammer dat het niet te zien is..

Nieuwe vraag. Waar was de Steen van Rosetta bruikbaar voor?

Was.dat de steen waardoor hierogliefen uitgelegd konden wordenvertaald omdat op die steen naast de hierogliefen nog een taal (Latijn?) stond.