De band die Laura zoekt is Pearl Jam. Reden was dat Eddie en z'n bandmaatjes het niet eerlijk vonden dat Ticketmaster een monopolie had en jonge muziekfans op die manier veel geld uit de zak kon kloppen enzo.

TheoSikkema

Verdikke, wie heeft het nu goed? Beetjejammer Thierry, dat je laatst geprobeerd hebt de drie-dagen-regel om zeep te helpen en ik nog geneigd ben daarnaar te handelen ook. Voor wie Thierry zijn inputtenga ook onzin vindt, diegene mag de volgende vraag stellen. Ofzo.

Niet piepen sikkie. Toevallig heb ik de vraag gewoon goed, maar als Laura dat niet laat weten doe ik dat zelf wel. Goed gedaan Thierry. Ik mag de volgende vraag stellen, vandaag op tv geweest, dus makkie:

Welke stad was als eerste niet-Franse stad startplaats voor de Tour de France, en in welk jaar?

Ja dat heb ik nog mee kunnen pikken..

Amsterdam, 1954 of ergens in die buurt...

Klopt. Next!

Joehoe! Dit forum is alweer een paar dagen dood, dus ik gooi er een nieuwe vraag in.

Er bestaan meerdere verhalen achter de naam van het sigarettenmerk Lucky Strike. De meest conventionele is dat de term van goudzoekers kwam. Er is echter nog een andere, wat meer omstreden verklaring. Hoe luidt die?

Van een vent die met z'n hoofd op een bowlingbaan ging liggen in de hoop dat de bal hard genoeg langs zou komen om z'n sigaret aan te steken.

Is het niet dat er een 'pretsigaret' tussen zou zitten met drugs ofzo erin?

Dijkio heeft gelijk. Er gaat inderdaad een verhaal dat er ooit in elk pakje LS één sigaret zat met wiet erin. En dat was dan de Lucky Strike. Volgende!

JøhnDylån

Die van elsa is mooier xD

kut voor het eerst wist ik dit gewoon, ben ik te laat :(

Extra-triviaal-gratis-midsummervacationcrisis-vraagje:

Wat is Primrose Day?

Is dat dat ze in Canada allemaal een bloemetje op hun trui dragen om de tweede wereldoorlog te herdenken?

Ik heb er wel eens van gehoord en het is ook sowieso brits geloof ik, niet Amerikaans, maar ik weet niet wat het is;).

Iets met veteranen

nee, dat met dat bloemetje op je trui is gewoon memorial day in Engeland. Primrose day nog nooit van gehoord.

Poppyday heet dat, en dat heeft te maken met de klaprozen die massaal groeiden op de slagvelden van de eerste wereldoorlog.

Dat van Philip weet ik niet.

Ik begin nu net in het boek De Hongerspelen. Ik ben nog niet ver in gevorderd, maar komt het alleen daar vandaan of is het iets echts bestaands?

Ik doel zeker niet op iets in de Hongerspelen.

Het is op 19 april, en het is de iemands sterfdag.
Het is trouwens ook echt een razend oninteressant feitje maar dat geeft niet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Primrose_Day

Oke, nieuwe vraag:

Welke leus droegen infanteristen van de Wehrmacht ironisch genoeg op de gesp van hun riem?