Au, mijn achilleshiel!

Hun die sterven gaan, groeten u.

(Grapje van Herman Finkers over Johan Cruijff als gladiator)

Allemaal leuk, allemaal niet goed. Hint: de grote wiskundige ging nogal op in één van zijn favoriete bezigheden.

Ik weet 't, lalalalalalaaaaaaa. Maar ik mag 't niet zeggen omdat ik het op Wikipedia heb opgezocht. Duszszszsz...

Gerjan schreef: Ik weet 't, lalalalalalaaaaaaa. Maar ik mag 't niet zeggen omdat ik het op Wikipedia heb opgezocht. Duszszszsz...

Same here. Mogen we een nieuwe vraag?

Ik weet het een beetje. De soldaten die zijn huis binnenvielen maakten zijn modellen en wiskundige tekeningen stuk oid en daar maakte hij zich kwaad over. beetje zoals de nazi's bij huiszoekingen.
ofzo.
En Eppo zei dat het iets met cirkels te maken had.
En wat ik ook nog weet is dat het eigenlijk niet de bedoeling was dat die soldaten hem doodhakten want de bevelhebbers wilden ook graag 'gebruik' van hem maken omdat hij het ene na het andere belegerings/oorlog apparaat ontwierp. Hij had als ik me niet vergis een oorlog eerder juist met de romeinen tegen Carthago gevochten.
Of gaat het hier helemaal niet om de rome-carthago oorlogen?
naja dat weet ik allemaal een beetje. Met dank aan meneer Berghuis maar die kennnen jullie natuurlijk niet. Entirely your loss.

Vast niet goedgekeurd dit, maar uiteindelijk is de bedoeling van dit topic natuurlijk een beetje met je kennis te koop lopen. Dus, in dat kader bovenstaand verhaal.

Doei!

Haha. Philip komt nog best in de buurt. Volgens mij klassieke talenleraar (van wie dit een favoriet verhaal was) was Archimedes net allerlei moeilijke dingen aan het doen met cirkels toen de Romeinse soldaten binnenvielen. Dus wat hij zei, hoogst geïrriteerd, was: 'Maak m'n cirkels niet in de war!' En toen werd hij doodgestoken en dat was eigenlijk inderdaad niet de bedoeling. Nieuwe vraag Philip!

Philip, hier hebben we het over gehad. Doe die vraag over Rob de tuinman!

Oké, dan doe ik het wel.
Rob de tuinman werkte vroeger voor RTL, tegenwoordig voor SBS.
Hoe heet hij van de achternaam en hoe heten zijn dochters?

Edje schreef: Oké, dan doe ik het wel. Rob de tuinman werkte vroeger voor RTL, tegenwoordig voor SBS. Hoe heet hij van de achternaam en hoe heten zijn dochters?

Rob Verlinden! Yesss. Zn dochters weet ik niet

haha ik heb de dochters gegoogled, wat lame zeg

Christine H

De dochters hebben bloemen namen. Ik gok madelief, roos en jasmijn.

Hij heeft twee dochters. Eentje heet inderdaad Roos.

Marjolein? He(e)ster? Lily? Floor(a)?

Distel.

De laatste gok van Hannah zit in de buurt.

Klap en Roos?

Nee, dan Fleur natuurlijk.
Iris had ook gekund. Linde.

Heel goed. Hij heeft twee dochters met zijn vrouw gekregen, Fleur en Roos, en is later uit de kas gekomen.
Smeerkees, Christine H. of Jorieke, verzin maar een nieuwe vraag.

Welke band wilde begin jaren '90 niet meer meedoen aan optredens die door Ticketmaster werden georganiseerd? En wat was de reden hiervoor?

Edje schreef: Hij heeft twee dochters met zijn vrouw gekregen, Fleur en Roos, en is later uit de kas gekomen. .

Ik had hem na de tweede keer lezen pas door, like.