Dat was Cort van der Linden. MP gedurende WO-I. Bijnaam weet ik niet.

TheoSikkema

professor Dölle vind de bijnaam van Cort Dolletjes. Met mijn tip moet je em weten, Thierry;-)

Dankzij de tip van Sikkema denk ik dat de bijnaam iets in de trant van Unter den Linden moet zijn. Leuk.

*Edit, via de wandelgangen heb ik te horen gekregen dat het goed is. Volgende vraag dus:

Welke Britse ontdekkingsreiziger/avonturier/schrijver/harde baas was de eerste die binnen 7 dagen, op ieder continent een marathon liep? Extra hint: hij was ook de eerste 65+er die de Mt. Everest beklom.

Bump

Thierry ik denk dat niemand dit weet, mogen we het antwoord?

Ohja, sorry.

Het was Sir Ranulph Fiennes. Volgens Guinness book of records "the world's greatest living explorer", toch niet niks zou je zeggen. Anyhow, Thereza, stel maar een nieuwe vraag.

Ik ben geen Thereza, maar: In welk jaar opende de eerste McDrive in Nederland, en waar? Graag een antwoord in 4-cijferig jaartal en Google Meps-link.

Volgens mij is dat vlakbij Zeist.
Reed ik vroeger altijd langs wanneer ik mijn zusje naar haar stage bij verzorgingshuis de Wijngaard daar in de buurt bracht. Zodoende.
Kheb overigens geen idee in welk jaar de opening was.

Ik gok 1994

TheoSikkema

In het kader van een heerlijke pot Roland Garros vanmiddag: wie was de laatste pré Nadal-Federer era tenisspeler die deze Grand Slam won?

Toevallig de tegenstander van Verkerk, Juan Carlos Ferrero?

Gustavo Kuerten?

Sikkema mag helemaal geen vraag stellen. C.A. moet zeggen of het antwoord goed is. Zo werkt het, en dat weet Theo ook best.

Ja theo, je moet niet altijd maar denken dat jij alles mag.
dat is echt weer typisch theo..

Jaartal is te moeilijk denk ik: 1987. Locatie helemaal goed Thierry! Vecht maar met Theo uit wie de volgende vraag stelt.

TheoSikkema

3 of 4 dagen regel?

Helemaal waar. Ik ga gewoon een nieuwe vraag stellen.

Het is in de vroege jaren 90 een tijdje populair geweest om T-shirts te dragen met de tekst 'I killed Laura Palmer'. Wat is het verhaal hierachter?

Laura Palmer maakte kleren van bont en mishandelde dieren daarvoor. Die shirts waren een boycot op haar producten

Leuk bedacht, maar nee.

'I killed Laura Palmer' was een parodie op ' I shot the sheriff' van Bob Marley and the Wailers. Met de shirts werd de verjaardag van Bob's 41 jarige neef gevierd; Laundry Palmley. Waarom zijn naam vervrouwelijkt is geworden is mij een raadsel.

Eh...
nee.

Hint: het heeft te maken met een TV-serie van de welbekende regisseur David Lynch.