TheoSikkema

Tuurlijk is die goed Albert, daar heb je mijn bevestiging niet voor nodig. Next.

Welke voetballers staan bekend onder de bijnamen:

  1. 'The King'
  2. De Witte Gullit
  3. De Keizer van Kameroen,

en bij welke Franse voetbalclub hebben deze voetbal-iconen onder contract gestaan?
Je krijgt een biertje op soos als je alles goed hebt, maar met 3/4 ben ik ook tevreden

Ik weet alleen de witte Gullit, dat is namelijk de Colombiaan Valderama, waar hij allemaal heeft gespeeld weet ik niet.

Om de dynamiek er een beetje in te houden, en omdat mon Chery vindt dat ik IV vragen tegelijk stel; reken ik dit goed Edje. 'The King' is Eric Cantona en de Keizer van Kameroen is Roger Milla, en ze hebben allemaal gespeeld bij Montpellier HSC. Dus Edje doe maar een volgende ;)

Oké. Twee landen in de wereld zijn dubbele ingesloten, wat betekent dat ze alleen worden omringd door andere nie aan zee grenzende landen. Welke twee landen zijn dit?

TheoSikkema

Kosovo en Liechtenstein?

Ik dacht Mongolië, andere weet ik niet

Is Liechtenstein niet de enige?
Mongolië ligt ingeklemd tussen Rusland en China, dus die sowieso niet.

Edit: Heb het even opgezocht, het gaat dus om omliggende landen zonder een verbinding met open zee, dan is er inderdaad nog een...

TheoSikkema

Kak Albanië, die lui zijn nergens goed voor en als ze onenigheid hebben trekken ze de bossen in om te vechten, zo vertelde een Albanese kennis mij.

Ik heb dit wel eens gehoord ja. Was de andere niet Oezbekistan? Maar die ligt toch aan de Caspische zee?

Liechtenstein klopt sowieso.
En als je idd bedoeld wat Pieter zegt (verbinding OPEN zee) dan is Uzbekistan idd de andere want die grenst alleen aan landen die aan de kaspische zee grenzen.

Dus eigenlijk zijn de antwoorden al genoemd en mag Jorieke of Theo.

Laos ook toch? Tenminste ik herinner me dat mijn aardrijkskundeleraar altijd heel hard hamerde op LAOS=LANDLOCKED.

Het gaat over double-landlocked Thereza.

Wat Roorda zegt klopt. En de Kaspische Zee is stiekem een heel groot zoutmeer. Dus Theo of Jorieke, kom er maar in.

Als ik zo vrij mag zijn ...

Een onderdeel van monopolie is straatjes kopen, die straatjes horen elk bij een stad.
De stad Groningen is op het Nederlandse Monopolybord natuurlijk ook vertegenwoordig, de straatjes kosten "maarliefst" 220, 220 en 240 (gulden/euro/..)
Maar hoe heten die straatjes? Of beter gezegd: welke plaatsen in Groningen (stad) zijn vertegenwoordigd op het Nederlandse Monopolybord?

Grote Markt, Aa-Kerk en Vismarkt

Herestraat, Grote markt, A-kerkhof
Te makkelijk Jorieke :)

Bah, was ik te snel en op het verkeerde spoor gezet door het woord plaatsen.

Ah, shit ;) Ik dacht : vet moeilijk. Maar ik heb dan ook slechts twee keer in mijn leven monopolie gespeeld. Niet zo goed ingeschat dus (of misschien best wel een beetje, want Henk had 'm fout)

Philip, jij mag weer.

Wie was de laatste liberale premier van Nederland voor Mark Rutte en welke bijnaam kreeg hij door zijn pro-duitse houding ?