Bedoel je gewoon SOS, Save our Souls?

Ik ben blij te zien dat je een beetje lol met jezelf en je trivia hebt Gerjan.

Boerema heeft gelijk. Bride raadde Phillips aan om het nieuwe noodsignaal SOS te gebruiken in plaats van het oudere CQD.

Ai, dat betekend dat ik iets nieuws moet verzinnen.. Gelukkig heb ik gisteren naar National Geographic gekeken.

Vliegtuigen zijn (tegenwoordig) uitgerust met een systeem dat TCAS heet, waar staat deze afkorting voor en waar dient het systeem voor?

Waarschijnlijk een peulenschil voor mensen die van Air Crash Investigation houden.

Ik kijk Air Crash Investigation alleen bij gebrek aan beter, maar TCAS is een systeem dat botsingen tussen vliegtuigen in de lucht voorkomt. CAS = Collision Avoidance System, waar de T voor staat weet ik zo eigenlijk niet.

Ik vind het goed, de T staat voor Traffic.

Yes, nieuwe vraag.

Waar gaat het nummer I Don't Like Mondays van Bob Geldof en zijn Boomtown Rats over en waarom luidt de titel I Don't Like Mondays?

Thierry schreef: Yes, nieuwe vraag. Waar gaat het nummer I Don't Like Mondays van Bob Geldof en zijn Boomtown Rats over en waarom luidt de titel I Don't Like Mondays?

Het was naar aanleiding van een schietpartij in waar anders dan de USA, waarbij de dader, hoe kan het ook anders, een vrouw als reden opgaf dat ze niet van maandagen houdt.

Helemaal goed.

Mooi.

Stel, je bent gondelbouwer. Welke karakteristieke vorm zou jij je gondels geven waarom?

De vorm van een banaan. Bananenboten trekken immers veel toeristen en leveren dus meer geld op dan bijvoorbeeld de traditionele watermeloen, die het nadeel had snel te gaan rotten.

TheoSikkema

Ik zou een klomp nemen. Sowieso alle Nederlanders varen mee. Vraag Pieter Haveman waarom.

Theo en Frits gaan voor de originaliteitsprijs, doet mee een beetje denken aan dit:

Laat ik de vraag anders stellen: welke karakteristieke vorm heeft een gondel en waarom? Denk aan de manier hoe een gondel wordt aangedreven.

Ik ga nog steeds voor banaan.

FritzZ schreef: Ik ga nog steeds voor banaan.

Haha! Nice:P

Een gondel is asymmetrisch, zodat de gondelier maar aan één kant hoeft te peddelen zonder dat de gondel daarbij de bocht om gaat.

Goed! Kom maar met een nieuwe vraag.

Goed dan.

Hoe heten de manen van Mars?

Ik weet alleen Europa.

Die hoort bij Jupiter.