Joriekee schreef: Hij is wel niet zo intelligent, maar desalniettemin erg grappig. -vind ik zelf-

Ze lacht vast in haar vuistje.

Komt voor in een televisieprogramma voor kinderen.

En ik lach niet in mijn vuistje, ik lach hardop. Maar misschien ook wel om mijzelf, dat ik op mijn leeftijd dat programma nog dagelijks kijk.

Barbapapa?

Sommige zien er wel een soort van Scandinavisch uit, dus ik zeg Wickie de Viking

Sinbad?

Piet Piraat?

Nee nee.

Goed, dit is dus te moeilijk. De reeks komt voor in het "Spongebob Squarepants".
In de afleveringen waarin hij moet werken, zijn de vlaggetjes wel te zien. Maar kijk goed op de achtergrond

Dit is niet echt een triviaal feitje hè? Hmm.. Volgende keer toch iets anders verzinnen.

Ik vond het wel een leuke vraag.

Leuk. Helaas alweer een tijdje geleden dat ik Spongebob zag...

Joriekee schreef: Dit is niet echt een triviaal feitje hè? Hmm.. Volgende keer toch iets anders verzinnen.

Volgens mij is dit juist het meest triviale feitje dat dit topic ooit gekend heeft :D

Google de Krokante Krab maar eens. Daar hangen al deze vlaggetjes :)

Omdat FritzZ mij zo mooi gecomplimenteerd heeft en aangezien verder niemand de vraag goed beantwoord heeft, mag hij de volgende vraag stellen.

Of iemand anders, als am. Frits de Roos niet reageert.

Uit mijn college van net:
Wat zei de Franse vorstin Marie Antoinette (volgens de legende) op de mededeling dat het volk geen brood heeft?

Oei, ik vergat het helemaal.

Ik kon ook eigenlijk niet veel bedenken.

@ Bruins: dat ze maar taart moeten gaan eten.

Jep, Gerjan mag de volgende.
Ze zei: "Qu'ils mangent de la brioche". Volgens meneer de docent geeft dit aan hoe groot de afstand was tussen het volk en de vorst.

Welk advies gaf assistent-marconist Harold Bride aan de marconist van de RMS Titanic Jack Phillips toen deze bezig was het het uitzenden van het noodsignaal op 15 april 1912 ongeveer een uur nadat de Titanic de ijsberg hard geraakt?

Haha, mooie vraag Gerjan! Dat alles gebeurt uiteraard vlak na het harslagverhogende "iceberg, right ahead!" In de ondertiteling is het commando volgens mij "volle kracht achteruit", maar ze zeggen iets met starboard (go to starboard?), dus óf ik heb het niet bij het goede eind, óf de ondertiteling is niet geheel correct... Gevolg is in elk geval dat het schip volle kracht achteruit wordt gezet (waarmee de maximale snelheid waarop ze op dat moment bijna zit, niet genoeg af te remmen is) en dat de Titanic d'r kont naar rechts gooit, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik begrijp wat je bedoelt. Het 'hard to starboard' en 'full speed astern' waren twee dingen die men op de brug beter niet had kunnen doen. Waarom geen 'hard to starboard' (volledig naar stuurboord)? Een frontale botsing was beter geweest inplaats van het langs de ijsberg schuren van de romp aangezien er daardoor een veel kleiner oppervlak van het schip in contact kwam met de ijsberg en de kritische grens van vier ruimen vol met water vermoedelijk niet zou worden overschreden. Het commando 'hard to starboard' werd echter al direct na het zien van de ijsberg gegeven en toen er daarna besloten werd tot 'full speed astern' (volle kracht achteruit) daalde de snelheid van het schip. Hierdoor kon de titanic de bocht om de ijsberg te ontwijken veel minder snel maken en was het onvermijdelijk dat de ijsberg geraakt zou worden. En ach, daarnaast had het schip een veel te klein roer en hadden de schroeven ook wel iets groter gemogen. Al met al een behoorlijk gammel ding.
Maar belangrijker: dit is eigenlijk totaal niet waar ik op doel met de vraag die ik stelde. Een marconist zend morse-berichten uit, dat is de extra informatie die ik geef.

Hij zei toch gewoon dat ze hulp moesten vragen (via piepjes enzo)? En dat vond de kapitein onnodig, het schip zou toch niet zinken.

De kapitein vond dit in eerst instantie inderdaad niet nodig, maar later draaide hij bij. (In tegenstelling tot de Titanic, muhaha) Maar ik doel op een specifiekere tip die de assistent-marconist aan de hoofd-marconist gaf.