Haha dat moest ik leren voor mijn tentamen literatuuranalyse :) Ik wist niet eens dat filmische montage (en dan het deel ´filmische´ ) een woord was.

Jorieke, het is de bedoeling dat je dat antwoord met ons deelt.

Ja Joriekje, weet je het of weet je het niet?

Natuurlijk weet ik het antwoord.
Elsa, jij antwoordt ook niet op de vraag.

Maar het is het effect wat optreedt bij 'filmische montage'.
Wanneer verschillende filmfragmenten achter elkaar gemonteerd worden, ontstaat er een derde 'filmbeeld', opgeroepen door associaties. De betekenis van een beeld wordt dus niet bepaald door het beeld zelf, maar door een wisselwerking met andere beelden.

Jajah. Maar nou moet ik zeker weer een nieuwe vraag stellen? Ik vind dat Elsa dat mag doen, aangezien zij als eerste het antwoord op Wikipedia heeft gevonden.

Haha, Jorieke, grapjas... Wikipedia is verboden op dit topic. Je mag er best op kijken om iets op te zoeken als je een vraag ziet die je niet weet. Maar met die kennis mag je een vraag niet beantwoorden. (Ook niet als je iets "eigenlijk wel weet" maar je wikipedia nodig hebt om te controleren of het klopt). Dus alleen antwoorden die helemaal uit het hoofd worden gegeven tellen. Je mag uiteraard best gokken.

Verder vind ik eigenlijk ook dat vragen uit het hoofd gesteld moeten worden (dus niet dat je eerst gaat googlen op iets dat je zelf ook nog niet wist), maar ik weet niet of dat een regel is.

Jorieke, volgende vraag dus!

Ik ben het met Hannah eens. Als je het zelf niet eens uit het hoofd weet, kan je er ook niet van uit gaan dat iemand anders het weet. Daarbij vind ik het geen schande om eens een makkelijke vraag er tussen te stoppen, dat is ook leuk voor mij..

Nog even een leuke voor tussendoor. Wat is de best verkopende van oorsprong Nederlandse boekenserie ter wereld? (In totaal ongeveer drie keer meer losse boeken van verkocht dan Het Achterhuis)

de kameleon? (niet serieus bedoeld)

Nee.

Nijntje Pluis

oei das geen verkeerde keus denk ik.

Als het niet Nijntje is ga ik voor Jip en Janneke.

Nijntje is helemaal goed. Next!

Goed, ik heb een nieuwe vraag.
Hij is wel niet zo intelligent, maar desalniettemin erg grappig. -vind ik zelf-

De vlaggen in het plaatje hieronder vormen een reeks.
Zeg mij wat de goede volgorde is, en waar die vlaggen in voorkomen.

Voor de duidelijkheid, ik heb het paintbestandje zelf gemaakt, in het echt zien de vlaggetjes er mooier uit.

Hopelijk doettie het.

Oh ja, je mag de afbeelding niet opslaan op je computer. Ik ben zo slim geweest hem een naam te geven die wel wat kan verraden, die komt dan tevoorschijn ;)

JøhnDylån

Staat de bijbel niet bovenaan?

Thierry schreef: van oorsprong Nederlandse boekenserie

dus dat

Extra uitleg voor JW: de Bijbel is één groot verzamelboek. Maar het ging om boekenseries. En er zijn geen vervolgbijbels op de Bijbel, vandaar dat dat niet goed is.

De Koran is toch een vervolg op de Bijbel?

Jorieke, volgens mij moet je even een hint geven. heeft het iets met scheepvaartsvlaggen te maken? want het zijn geen vlaggen van landen.