Niemand? Dan stel ik wel weer een vraag.

Waarom gebruikte Shostakovich zo vaak de akkoordencombinatie D-Es-C-B in zijn muziek?
(Hint: let op het feit dat je een B in de muziek ook een H mag noemen.)

Dat lijkt me een soort handtekening? D(imitri). Sch(ostakovich). zeg maar?

(Es uitgesproken als 'S')

Klopt!

Laura mag.

En ik maar denken dat het bij muziek gaat om een perfecte combinatie van uitgebalanceerde klanken. Kan iemand mij de FJB laten horen?

Bruins schreef: En ik maar denken dat het bij muziek gaat om een perfecte combinatie van uitgebalanceerde klanken. Kan iemand mij de FJB laten horen?

Ben je mal. Bach had volgens mij ook een truukje met nootjes dat het op papier een kruisvorm vormde of iets in die trant.

Charlotte schreef:
Bruins schreef: En ik maar denken dat het bij muziek gaat om een perfecte combinatie van uitgebalanceerde klanken. Kan iemand mij de FJB laten horen?

Ben je mal. Bach had volgens mij ook een truukje met nootjes dat het op papier een kruisvorm vormde of iets in die trant.

Bach deed ook BACB om zn naam te spellen. Vieze aandachtshoeren allemaal ;)

eeeeh ohja nieuwe vraag. Welke auteur schreef ook wel onder de naam Patrizio Canaponi?

smeerkees schreef:
Charlotte schreef:
Bruins schreef: En ik maar denken dat het bij muziek gaat om een perfecte combinatie van uitgebalanceerde klanken. Kan iemand mij de FJB laten horen?

Ben je mal. Bach had volgens mij ook een truukje met nootjes dat het op papier een kruisvorm vormde of iets in die trant.

Bach deed ook BACB om zn naam te spellen. Vieze aandachtshoeren allemaal ;)

Geloof het als je wilt of niet: Bach heeft met getallensymboliek zelfs zijn geboortedatum EN sterfdatum in één van zijn stukken verwerkt.

smeerkees schreef: Welke auteur schreef ook wel onder de naam Patrizio Canaponi?

A. F. Th. van der Heijden.

Evite schreef: Bach heeft met getallensymboliek zelfs zijn geboortedatum EN sterfdatum in één van zijn stukken verwerkt

Heeft hij zelf zijn sterfdatum erin verwerkt? Die man is bijna goddelijk gemaakt.

FritzZ schreef:
Evite schreef: Bach heeft met getallensymboliek zelfs zijn geboortedatum EN sterfdatum in één van zijn stukken verwerkt

Heeft hij zelf zijn sterfdatum erin verwerkt? Die man is bijna goddelijk gemaakt.

Haha. Is hij overigens op een natuurlijke manier gestorven? Anders kun je het nog zelf bepalen.

Zo was er laatst een dominee en die kon uit de werken van Bach God herkennen... Hij dacht dat je aan de hand van Bach zijn werken God kon ''zien''/ ervaren. Je weet wel. Die man had sowieso talent, natuurlijk.

Blabla. Het antwoord van Thereza is goed, volgende vraag!

Onder welke naam is Farrokh Bulsara beter bekend?

Volgens mij Henk de Vries

Thereza schreef: Onder welke naam is Farrokh Bulsara beter bekend?

Freddie Mercury

Lekker Albert. Jij mag.

Welke voetballer stond bekend om zijn ludieke uitspraken zoals: "Hij was Lingo aan't spelen, ik ben blij dat ze er nog in zitten die twee" en "Gewoon je helm opdoen en je motor starten, dat is het enige wat je kan doen tegen die gasten'' en beschikte tevens over een goede vrije trap?

Sjaaaakie Polak

jajajaja; goed bezig Maurice

Hooooiii. Dit forum was weer dood, dus blaas ik het maar weer even nieuw leven in.

Wat wordt in filmkunst/wetenschap bedoeld met het Kuleshov-effect?

Net snel even opgezocht op wikipedia. Interessant verhaal.