Paula Lunenborg schreef:
Hapkars schreef: gokje, de taxi-chauffeur tijdens zijn laatste ritje was vice voorzitter van het veritas forum

hahahaha mag ik via dit forum ook lachen om jouw subtekst?

permissie

Dan lach ik met Paula mee!

TheoSikkema
Yntse schreef: Did he had sexual relations with that Veritas forum?

Yntse is getting close.. Monroe, dat is het. Gerjan mag de vraag stellen!

TheoSikkema

Paps?

Wie is de enige skischansspringer die ooit alle vier de wedstrijden van de Vierschansentoernooi heeft gewonnen?

TheoSikkema

Ole Einar Bjorndalen.

Wil je beloven dat je me noooooit meer zo teleursteld? FOUT, volgende.

Sven Hannawald, ik heb hem jaren geleden nog mogen aanschouwen in Hinterzarten, het is echt een aanrader om eens bij zo'n wedstrijd aanwezig te zijn! Jetzt geht losssss!

Correct, volgende vraag is voor jou imhotep.

TheoSikkema
Gerjan schreef: Wil je beloven dat je me noooooit meer zo teleursteld? FOUT, volgende.

Gast, je mag al blij zijn dat ik dankzij Chris van Turennout tenminst één zo'n professioneellangelattensporter ken :) Zullen we afspreken dat je volgende keer weer een vraag over voetbal ofzo stelt, dan trekt dit topic misschien zelfs wel nieuw publiek.

Dikke bump. Beter geen vragen over voetbal. Who cares weetje. Alleen als het over Regi Blinker gaat wil ik een oogje toeknijpen.

Okee, bij deze is het een regel als degene die aan de beurt is langer dan 4 dagen wacht met het posten van een nieuwe vraag, een willekeurig ander iemand een vraag mag stellen. Aangezien het al 16 dagen geleden is dat Harmen hier is geweest, neem ik die vrijheid sowieso even.

Hoe komt de Bosatlas aan zijn naam? Mochten meer mensen de vraag weten, dan wordt het meest volledige antwoord goed gerekend. (Uiteraard uit het hoofd beantwoorden, voor wie dat nog niet weet.)

Bos was de naam van de auteur van de eerste edities. Was geloof ik een aardrijkskundeleraar.

Dat zou ik ook hebben gegokt. En aangezien het waarschijnlijk al heel lang geleden is dat de eerste edities zijn geschreven en die beste man een leraar is wil ik graag de voornaam gokken op 'Jan'. Of is gokken verboden in dit topic

Haha, gokjes mogen altijd gewaagd worden uiteraard, maar zijn naam is Pieter Roelf Bos en hij was inderdaad leraar aardrijkskunde (akaa :)). Nu vraag ik me ineens af of mijn leraar aardrijkskunde (meneer Boerma) zijn zoon (Roelof Pieter) naar deze beste man heeft genoemd...

Volgende is voor Thierry.

Ik vraag ineens me af of meneer Bos van het Gomarus soms een afstammeling is van Pieter Roelf Bos.

Ik dacht vroeger altijd dat het de bosatlas heette omdat er gewoon veel bos in Nederland is. Lief he.

Charlotte schreef: Ik dacht vroeger altijd dat het de bosatlas heette omdat er gewoon veel bos in Nederland is. Lief he.

wat een schatje ben je ook

Doe es een vraag stellen, Thierry

Okee, sorry hoor. Even een makkelijke:

Welke Olympisch kampioen droeg de bijnaam "The Dutch Windmill".