Cewl. Dan neem ik aan dat ik een nieuwe vraag mag stellen.

Eminem verwijst in het nummer 3 AM naar een beroemde thriller. Welke film is dit en waar zit de verwijzing?

Ik weet alleen dat hij in een liedje zingt "Hush little baby, don't you cry. Everything's gonna be alright. (...) And if you ask me too
Daddy's gonna buy you a mockingbird", maar aangezien 'To kill a mockingbird' niet echt een thriller is, lijkt me dit een nutteloze opmerking.

Hannah schreef: maar aangezien 'To kill a mockingbird' niet echt een thriller is, lijkt me dit een nutteloze opmerking.

Zou me niet verbazen als dit wel klopt.

(overigens leuk feitje is dat ze mede beïnvloed is door haar vroegere buurjongen Truman Capote, die wel thrillers schreef)

EDIT: Maar het klopt niet...

Bij de clip moet ik even denken aan blair witch project., maar de tekst gaat daar niet over. Maarja, ik ken maar weinig thrillers. Ben benieuwd naar het antwoord.

Ik heb de clip even gekeken (wat een bagger trouwens) maar kon er ook niets zinnigs uit destilleren. Krijgen we een hint Twiggy?

Ik heb in de comments op youtube gekeken en hij is best goed verstopt.

Hint. Oké, het gaat om de tekst van de bridge tussen couplet 2 en 3.

Ik weet het denk ik, maar ik zeg het niet want ik heb het opgezocht. Eerlijk he?

Is het Bloodbath? lekker letterlijk...

Nee.

Niemand gaat hier uit komen, of wel?

Kuch, dubbelpost. Je kan je laatste post ook gewoon wijzigen.
On-topic. Ik heb het even opgezocht, en hoewel het boek in kwestie (en zeker de film) toch algemeen bekend is denk ik niet dat iemand met de vraag zoals je hem nu stelt tot het goede antwoord gaat komen zonder hulp van de internets.
Als je bijvoorbeeld zou vragen uit welke film de quote "A census taker once tried to test me. I ate his liver with some fava beans and a nice chianti." komt geef ik je meer kans van slagen ;)

Oke. Dus wat is dan nu de procedure? Meer hints? Of een andere vraag, want ik denk dat met behulp van jouw laatste post iedereen wel wist wat ik wou horen :-)

Ooooh ja Silence of the Lambs dan natuurlijk

Go smeerkees!

'Put the lotion in the Basket, or it gets the hose again'

Met een raar accent en van die korte wiebelarmpjes

Die bedoelde ik ja.

Laura, jij mag!

Ohja vergeten!

Vraagje in drie delen:
Hoe heette de eerste vrouw van Henry VIII, wat gebeurde er met haar en wat heeft dit te maken met de Anglicaanse kerk?

Naam ben ik ff kwijt, maar ze kon Henry VIII geen mannelijk nageslacht schenken, waarop hij de markt weer op ging op zoek naar een geschikte baarmoeder. Dat mocht niet van de paus, en zo is de Anglicaanse kerk afgescheiden van Rome.