Is het een ginger?

Roorda schreef: Welke opmerkelijke uitkomst had het onderzoek naar 'de ziel' van de amerikaanse arts Duncan MacDougall ?

Dat je ziel 21 gram weegt o.i.d.?

Jep wat Barmando zegt.

De Wikipedia-pagina is vet grappig trouwens; "MacDougall woog verder ook stervende schapen en honden. De schapen werden tijdens het overlijden iets zwaarder en verloren dit extra gewicht na de dood weer, terwijl honden zwaarder noch lichter werden. Hieruit concludeerde MacDougall dat zich bij de schapen portalen vormden die de ziel transporteerden en daarna weer verdwenen, en dat honden in het geheel geen ziel hadden."

Ha! Tijd voor een biomedische vraag (eindelijk!).

Welke genetische aandoening kan door direct zonlicht blaren veroorzaken op de huid, en word soms in verband gebracht met vampiers?

huppa die weet ik dan weer, porfiria porfyrie porphyrie oid
heeft met je hemoglobine te maken.
dan moet je zowat je hele leven binnen zitten
toch?

Klopt!

TheoSikkema
Barmando schreef:
Roorda schreef: Welke opmerkelijke uitkomst had het onderzoek naar 'de ziel' van de amerikaanse arts Duncan MacDougall ?

Dat je ziel 21 gram weegt o.i.d.?


Vooral bekend geworden dankzij Dan Brown.
TheoSikkema schreef:
Barmando schreef:
Roorda schreef: Welke opmerkelijke uitkomst had het onderzoek naar 'de ziel' van de amerikaanse arts Duncan MacDougall ?

Dat je ziel 21 gram weegt o.i.d.?


Vooral bekend geworden dankzij Dan Brown.

Klopt, met het prachtige voorbeeld van een weegschaal die tot 12 cijfers achter de komma gekalibreerd kan worden. Toen ik dat las moest ik heel hard lachen. Als je een weegschaal hebt die tot 12 cijfers achter de komma een kilo nauwkeurig kan wegen verspringen de cijfers al als er 100 meter verderop een kikker een scheet laat.

TheoSikkema

Maar de 'control' van dergelijke experimenten zit meestal redelijk snor. Wat weer scheelt.

Wat was de laatste president van de VS die noch Republikein nog Democraat was ?

Abraham Lincoln, bij mijn weten had je nog geen partijen in die tijd, maar zoveel verstand heb ik daar ook weer niet van. Of is Lincoln nooit president geweest?

Lincoln is wel degelijk president geweest en in die tijd had je ook al partijen. Ik weet dat Lincoln pas later republikein werd, hij was eerst lid van de Whig partij, maar die is op een gegeven moment opgeheven toen Lincoln congreslid was (correct me if I'm wrong).
Ik gok op een Whig-president, kan er alleen zo gauw geen verzinnen, maar zal dus wel voor Lincoln moeten zijn, blijven er nog maar vijftien opties over. Ideaal, goed verhaal. Bedtijd. Doei.

TheoSikkema schreef:
Barmando schreef:
Roorda schreef: Welke opmerkelijke uitkomst had het onderzoek naar 'de ziel' van de amerikaanse arts Duncan MacDougall ?

Dat je ziel 21 gram weegt o.i.d.?


Vooral bekend geworden dankzij Dan Brown.

Nee, van Br eaking Ba d.

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Lincoln wel eens naar een gaybar ging, kan iemand dit verifiëren?

Elsa schreef: Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Lincoln wel eens naar een gaybar ging, kan iemand dit verifiëren?

ik heb wel gefilmde beelden?

tip nodig?

TheoSikkema

Ook niet democratisch-republikeinse partij?

Nope

smeerkees schreef:
Elsa schreef: Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Lincoln wel eens naar een gaybar ging, kan iemand dit verifiëren?

ik heb wel gefilmde beelden?

Het schijnt dat Lincolns geest nog steeds door het Witte Huis zweeft.

Vragen en antwoorden Henk.

Daar is dit topic voor.

dank u