Oke, vraag:

Hoeveel medailles won de VS tijdens de Olympische Zomerspelen in Moskou in 1980? En wat is het verhaal hierbij?

Nul? Vanwege een boycot?

True. Next.

Waar en wanneer vond de zwaarste aardbeving ooit plaats?

In Chili? Wanneer weet ik zo niet precies.

Ik gok hem op de zondvloed, in de tijd van Noach.

Michel schreef: Waar en wanneer vond de zwaarste aardbeving ooit plaats?

Valparaiso, Chili, 1912 oid.

Das niet waar. Het goede antwoord zou weleens Chili kunnen zijn, maar dan later. Er zijn aardbevingen bekend van 9,5 op bekende schaal, volgens mij wel Chili idd.

In 2009 of 2010 was in Chili een aardbeving en toen werd gezegd: "Krachtigste in iets van 40 jaar met de toevoeging dat dat de zwaarste zou zijn. Dus ik zeg Chili, rond 1960. Maar das natuurlijk niet precies genoeg.

Gaat het trouwens om slachtoffers of om zwaarte op schaal van Richter. In het eerste geval zou Pytje natuurlijk gelijk kunnen hebben...

Ik dacht in zee ergens ten zuiden van Alaska. Er vielen voor zover ik weet geen doden omdat daar bijna niemand woont. Ergens in de jaren '60 meen ik.

Theo schreef: Gaat het trouwens om slachtoffers of om zwaarte op schaal van Richter. In het eerste geval zou Pytje natuurlijk gelijk kunnen hebben...
HenQ schreef: Ik dacht in zee ergens ten zuiden van Alaska. Er vielen voor zover ik weet geen doden omdat daar bijna niemand woont. Ergens in de jaren '60 meen ik.

Ik denk op de schaal van Richter anders zou de aardbeving van HenQ uitgedrukt moeten worden in dooie ijsberen.

Theo heeft gelijk, Chili in 1960. Die in Alaska is nummertje 2.

Hij staat op de eerste pagina van dit topic, maar ik kan zo snel het antwoord niet vinden: wat is het jaarverband van '92 ?

Momeno, weet iedereen.

*Edit: Het was ff zoeken, maar hier kan je oefenen:
Met dank aan Octr. Marikstos staat er nog niet bij, misschien moet je hem eens Facebooken om te vragen of hij dat toe wil voegen. Nou doeii!

@Jorieke, het is de bedoeling dat degene die het goede antwoord geeft op een vraag de volgende vraag mag stellen. Op deze manier lopen er niet allemaal verschillende vragen en antwoorden door elkaar.

Bij deze wil ik dan ook Theo Z. oproepen om een nieuwe vraag te stellen.

@Thierry: done!

@Octr: thanks!

Aangezien Theo het laat afweten heb ik een nieuw vraagje voor jullie, het is deze week nog in het nieuws geweest dus moet niet heel moeilijk zijn:

Wat is de enige Europese staat waar de doodstraf nog uitgevoerd wordt?

waarschijnlijk Belarus.
iig laatste dictatuur van europa.
Toen wij er waren durfden de mensen bij wie we waren zelfs in hun eigen huis niks over Loekasjenko te zeggen.

Wit-Rusland, zoals Belarus in het Nederlands wordt genoemd, is helemaal correct. Next!

Welke opmerkelijke uitkomst had het onderzoek naar 'de ziel' van de amerikaanse arts Duncan MacDougall ?