Nog maar een vraagje voor de tourkenners:

Wat is het kleinste verschil ooit tussen de nummer 1 en 2 in de eindstand? En om welke twee renners ging het hier?

8 sec hinault en lemond?

Lemond en Fignon.

8 seconde

edit: lol

Lekker Alwin en Thierry...

AssessorJoost

wie o wie kan deze beroemde historische foto plaatsen in zijn context?

Ze lijkt een beetje op een (voormalige) prinses van Nederland. Is het Beatrix?

Het is een foto van een Rus, Alexander huppeldepup. Context weet ik niet zo goed, iets met bolsjewisme en fotograferen van gewone mensen. Hij was ook schilder.

Alexander Pechtold? Vond hem al een bolsjewieken hoofd hebben.

Zeg het maar Dik, ik denk dat niemand het weet.

@ Thierry, Rodchenko?

Ken ik verder alleen van naam. Dus geen flauw idee.

@ Elsa, Yes! Dat is de naam van de fotograaf. Lekker.

Het onderwaterscooterdispuut heeft een goede avond gehad, vandaar dat dit topic onder het stof vandaan wordt gehaald. Denk aan de regels, niet opzoeken, maar uit je hoofd. Weet je het niet, helaas.

Wie was Meinoud Marinus Rost van Tonningen?

Één of andere übergevaarlijke NSB'er. Z'n vrouw, (weduwe) Rost van Tonningen is minstens zo gek.

@Gerjan, Florrie is ook al een paar jaar de pijp uit. Leuk extragratis weetje: ze kreeg een weduwe-uitkering van de staat omdat Meinoud kamerlid was geweest. Maar goed. NEXT!

Welk Afrikaans land versloeg een Europese mogendheid en werd dus niet gekoloniseerd tijdens de Scramble for Africa? (Extra: jaartal en naam van veldslag)

Ethiopië dacht ik. Werd niet veroverd door Italië. De bonusvragen weet ik niet

Klopt, slag bij Adwa, 1896.

ah kak die wist ik!!

TheoSikkema

@ Gerjan,

is de overwinning van Ghana op Servië in de groepsronde van WK 2010 ook goed? In principe voldoet het verder ook aan de eisen gezien de dus.