Thierry schreef:
Henderi schreef:
Marianne schreef: hé die van Coca Cola weet ik, dat is groen.

Haha, Marianne..dat is wel heel toevallig he. Gelukkig wist je zusje gistermiddag het goede antwoord tijdens Triviant. Wordt dit topic ineens een heel stuk makkelijker van! :wink:

Ja, alleen jammer dat het niet waar is. Coca-Cola is nooit groen geweest, kijk maar op de :

Rumor: The drink Coca-Cola® was originally green in color. Our Response: This is indeed just a rumor. Although the famous contour bottle is green, Coca-Cola has always been brown in color, since its start in 1886.

Volgens mij is het niet zo dat Coca Cola ooit groen was, maar is dat de kleur die het zou hebben als er geen kleurstoffen inzaten. Maar dat was al zo vanaf het begin.

En die Dakar-man zag ik gisteren nog op tv, op dat moment leek zijn achternaam me niet belangrijk genoeg om te onthouden. Jammer.

dat was Dees Beffie. dakar is trouwens een van de weinige motorsporten de echt de moeite van het kijken waard is!

Dees Beffie is helemaal goed. Next!

Elvis Presley wordt ook wel The King of Rock and Roll genoemd. Maar eigenlijk is er iemand anders die voor die titel in aanmerking zou moeten komen. Wie is dat eigenlijk en waarom heeft hij die titel waarschijnlijk nooit gekregen?

Chuck Berry? Hij danste niet zo mooi?

HedGe schreef: Chuck Berry? Hij danste niet zo mooi?

Chuck Berry denk ik ja, en de reden is dat hij zwart is?

Was er niet zo'n andere gast die nog een grotere ster leek te worden dan Elvis maar die omkwam bij een vliegtuigongeluk?

Laura gefeliciteerd! Ik ga af op degene die beide vragen goed heeft en het is inderdaad Chuck Berry en vooral bij de blanke amerikaanse bevolking speelde discriminatie een rol waardoor hij toentertijd nooit zoveel credits voor zijn muziek kreeg als Elvis.

Henk het is trouwens een schande dat je zegt dat hij niet mooi danste, hij is de uitvinder van de meest briljante moves met gitaar. Maar ach misschien verschillen de meningen hierover.

@Pytric, ik weet niet wie dat precies is...

@ Pytric, waarschijnlijk bedoel je Buddy Holly. Overigens heb ik Chuck Berry een paar jaar geleden in de HMH gezien (samen met Jerry Lee 'The Killer' Lewis) en hij rockte de pan uit, duckwalk ging niet echt meer van harte maar het was evengoed super.

Smeerkees, nieuwe vraag misschien?

Mulder schreef: Smeerkees, nieuwe vraag misschien?

Ohja sorry!

In de Tweede Wereldoorlog werd volop gebruik gemaakt van geheimtaal en codering. Hoe heette de machine die de Duitsers in deze oorlog gebruikten om hun boodschappen te coderen?

Enigma. Simpele vervolgvraag, wie volgde op Hitler als bondspresident?

Nou ja simpel, de vorige wist ik heel zeker, maar deze niet. Ik ken wel één naam van iemand die volgens mij wel rond die tijd bondskanselier was, dus een gokje: Adenauer?

Gebeurt niet zo vaak, maar ik weet het. En ook alleen omdat er een Zeppelin naar die vent is vernoemd die vervolgens in ´37 uit elkaar knalde. Von Hindenburg dus.

Nee jij bedoelt Z@ppelin, dat is dat leuke kinderteleviesieformat. Iets meer grotemensenprogrammatuur kijken en dan heb je het de volgende keer wel goed.

Was dat niet admiraal Donitz, voor een paar dagen?

pytric schreef: Simpele vervolgvraag, wie volgde op Hitler als bondspresident?

Jij moet eens normale vragen leren formuleren. Bedoel je degene die Hilter opvolgde of degene die Hitler opvolgde, als je begrijpt wat ik bedoel.

En als jij degene bedoelt die tot '33 Bondspresident was, dan heb ik wel gelijk namelijk.

Als jij degene bedoelt die de tweede en laatste Nazi-leider was na Hitler, dan heeft Ursa gelijk.

Het antwoord is niemand. Ten tijde van WO II was Duitsland geen bondsrepubliek maar een rijk. Dus waren Hitler en zijn opvolger geen bondpresidenten maar rijkspresidenten.

In welke 3 talen is Champions League Tune gezongen?

en Engels.