H3nQ schreef: Hè, zulke dingen hoor ik te weten, want ik weet dat soort dingen altijd. Maar dit keer niet. <gokje>kraanvogels?</gokje>

Nee, geen kraanvogels :wink:

Richard schreef: Cthulhu, fictief wezen die onder het water in de verzonken stad R'lyeh chillt.

Dat is toch een demonisch wezen?

Ohóoh!

Rolv schreef: Wiki-feitje: De naam Cthulhu wordt gewoonlijk uitgesproken als [/kəˈθuːluː/] Weird..

ha en het leuke is dat ik ook nog weet wat je met die tekens moet doen :D

En ja het is een demonisch doch fictief wezen Mark.

Richard schreef: Owja: Er is een vogelfamilie die niet op zijn eieren broedt, maar een enorme composthoop bouwt die dienst doet als incubator waarin de eieren gelegd worden. Vervolgens hoeft zo'n vogel alleen af en toe de temperatuur van zijn natuurlijke broedmachine te controleren, en verder kan hij maximaal relaxen. Welke vogelfamilie is dit?

Pinguins!

Richard schreef: Cthulhu, fictief wezen die onder het water in de verzonken stad R'lyeh chillt.

In een serie van 3 nieuwe afleveringen van south park gaat het over cthulhu. Na aanleiding van de olieramp door BP.

Holsappel schreef:
Richard schreef: Owja: Er is een vogelfamilie die niet op zijn eieren broedt, maar een enorme composthoop bouwt die dienst doet als incubator waarin de eieren gelegd worden. Vervolgens hoeft zo'n vogel alleen af en toe de temperatuur van zijn natuurlijke broedmachine te controleren, en verder kan hij maximaal relaxen. Welke vogelfamilie is dit?

Pinguins!

Muts, die hebben een broedzak/buidel. Ga maar even March of the Pinguins kijken (uitermate geschikte film als je brak bent).

@laura: wow jij kan Internationaal Fonetisch Schrift praten?! Klinkt dat zo ?

Alleen moet je wel haakjes of slashes gebruiken en niet allebei. In dit geval slashes. Anders haal je fonetiek en fonologie door elkaar.
/ dæm lɪŋˈɡwɪstɪks /

Emoes dan?

Bedoel je die beesten die ongeveer 5000 jaar geleden als warme broodjes uit de lucht kwamen vallen midden in de woestijn en evenzo de vogels waarvoor Johan hun kamasutraboek schrijft. Maar die vinden het dan slechts weer prettig en het is niet per sé een must.

kwakkels/kwartels?

de kwartels die wij hebben gehad broeden gewoon hoor..

Elsa schreef: Alleen moet je wel haakjes of slashes gebruiken en niet allebei. In dit geval slashes. Anders haal je fonetiek en fonologie door elkaar. / dæm lɪŋˈɡwɪstɪks /

Kwam direct van wiki, maar toch bedankt voor het onderscheid! Komt vast ooit van pas om te weten.

Het antwoord was net nog op Animal Planet :D

Heb ff gegoogled en het is te moeilijk. Wie dit weet (behalve dan van biologie colleges die ondertussen vergeten zijn door naast getekende) is raar :rolleyes:

het is niet heel moeilijk..
google "bird family using mound to incubate eggs" eens..
is namelijk precies wat er staat..

Het idee van dit topic is dat je google niet gebruikt...

TheoSikkema

Goed zo Boerema!
Voor alle duidelijkheid, de wens van Octr:

Octr schreef: Triviale feitenkennis: het mag weer! De onnozelheden vliegen je om het hoofd, GSV'ers quizzen vaker dan ooit en de triviale feitjes blijven in grote hoeveelheden toenemen. In dit topic de gelegenheid om een vraag aan de rest voor te leggen. Degene die het antwoord weet (probeer nou gewoon eerlijk zonder hulpmiddelen als google op het antwoord te komen), mag ook een nieuwe vraag stellen. Ik zal het spits afbijten. Een actuele: Hoe heet de ontvoerder van Natascha Kampusch? Een minder actuele: Wie schreef over Tom Sawyer en Huckleberry Finn en hoe heette deze schrijver echt (hij schreef onder een pseudoniem)?

Dat dus. Ik weet trouwens niet welke vogels dat zijn.

mag wikipedia wel?

Niet naar de bekende weg vragen Laura...
Ik denkt trouwens dat alleen mensen die gisteren toevallig Animal Planet hebben gekeken het weten.

Goed, ik begrijp dat het allemaal weer te hoog niveau is.. Verzin maar weer een nieuwe dan, wie dan ook..