Ooh, dat is vals hee...

:)

Wisten jullie dat parfum 8% geurstoffen heeft, eau de parfum 6% geurstoffen heeft, eau de toilette 4 % geurstoffen heeft en eau de cologne 2 % geurstoffen heeft?

Vandaag geleerd. Het klopt alleen niet met wat Wikipedia zegt, maar als mn BK-papa het zegt geloof ik het.

smeerkees schreef: Wisten jullie dat parfum 8% geurstoffen heeft, eau de parfum 6% geurstoffen heeft, eau de toilette 4 % geurstoffen heeft en eau de cologne 2 % geurstoffen heeft? Vandaag geleerd. Het klopt alleen niet met wat Wikipedia zegt, maar als mn BK-papa het zegt geloof ik het.

Yo smeerkees,

  1. Zo werkt dit topic niet helemaal, het is de bedoeling dat je een supermoeilijke triviale vraag stelt en diegene die het antwoord weet en geeft mag de volgende vraag stellen. Dat is Eva, maar die heeft een paar maanden geleden afstand gedaan van haar recht op het stellen van de volgende vraag. Ik stel voor dat jij het doet om dit topic weer lekker aan te zwengelen. Leuk!

  2. Jouw BK-papa zegt wel meer. In het door de amici Oudman geschreven fameuze boekje Parfum uit de AO-reeks () lees ik het volgende:
    "Parfum, de naam voor het meest krachtige mengel, bevat 20-40% geurbestanddelen. Eau de parfum, ook ervaren als zeer krachtig, bevat 10-20% van de geurbestanddelen. Eau de toilette, de bestverkochte geursoort, bevat 5-10% geurbestanddelen en het bekende Eau de Cologne opvallend genoeg maar 2-3% geurbestanddelen."

Laters!

Oh dan heb ik gister toch niet zo goed opgelet denk ik.

Oké. Eeehm. Over wie wordt gezegd dat hij 'wacht, droomt, en dromend wacht'?

Het spijt me, geen idee. Ik heb er een tussendoor voor de échte kenners:

Van welke huidige trainer in de Eredivisie ontleent Arnoud van Guilik A.K.A. de Mole zijn bijnaam?

ps. Anne D., Theo S. en Michel H. mogen niet antwoorden.

Holsappel schreef: Het spijt me, geen idee. Ik heb er een tussendoor voor de échte kenners: Van welke huidige trainer in de Eredivisie ontleent Arnoud van Guilik A.K.A. de Mole zijn bijnaam? ps. Anne D., Theo S. en Michel H. mogen niet antwoorden.

Haha, er zijn GSV'ers die ik t al vertelt heb.... :D

Oke, het antwoord is alleen goed mét correcte anekdote...

Is dat Frank de Boer?

Naar aanleiding van een spelletje PES in het thuisoord van Arnoud, waarin de gebroeders de Boer de gebroeders De Mole genoemd werden.

2 vrienden van Arnoud speelden dit spel, Arnoud liep binnen, waarop de 2 kameraden luid exclameerden: Ha! De Mole!

Dit heeft zich in razend tempo over heel Wapenveld verspreid, wat ertoe geleid heeft dat iedereen hem daar nu De Mole noemt.

Waar komt de uitdrukking "Putje graven, tentje zetten, tukkie doen" vandaan?

Frank de Boer.

In Pro Evolution Soccer of zo'n ander voetbalspel gebruiken ze geen echte namen maar namen die enigszins lijken op echte namen, en daar noemen ze de Boer dus 'de Mole.' Arnoud's vriendjes uit Wapenveld waren dit spel eens aan het spelen toen Arnoud net binnen kwam lopen. Ze riepen 'Hey! De Mole!' en sindsdien gaat Arnoud door het leven met een koosnaampje.

Mijn vraag staat nog.

Een dikke 4 minuten te laat zeg. Mijn vraag heeft nu voorrang!

Ohja sorry hoor Mark. Ik ga m niet verwijderen denk ik.

Sowieso heeft jouw vraag geen voorrang. Wouter heeft gewoon het spel verward :(
(tip: probeer het eens in het engels te zoeken)

Toen de PTT nog een echt staatsbedrijf was, deden grappen de ronde die verwezen naar de gebrekkige serviceverlening en de vermeende traagheid van ambtenaren. Zo opperde Wim Kan dat PTT stond voor 'Putje graven, Tentje zetten, Tukkie doen', een verwijzing naar langdurige grondwerkzaamheden die PTT-technici vaak uitvoerden, waarbij ter beschutting een tentje over het gat in de grond werd geplaatst. De tent was echter om te voorkomen dat er vocht in de kabel zou dringen en niet om de kabellassers droog te houden.

Nu gaan we weer door met Smeerkees' vraag:

wacht, droomt, en dromend wacht?

Cthulhu, fictief wezen die onder het water in de verzonken stad R'lyeh chillt.

HugoterHorst

raar zeg

Richard schreef: Cthulhu, fictief wezen die onder het water in de verzonken stad R'lyeh chillt.

Jaaaaaa

Owja:

Er is een vogelfamilie die niet op zijn eieren broedt, maar een enorme composthoop bouwt die dienst doet als incubator waarin de eieren gelegd worden. Vervolgens hoeft zo'n vogel alleen af en toe de temperatuur van zijn natuurlijke broedmachine te controleren, en verder kan hij maximaal relaxen.

Welke vogelfamilie is dit?

Hè, zulke dingen hoor ik te weten, want ik weet dat soort dingen altijd. Maar dit keer niet. <gokje>kraanvogels?</gokje>

Richard schreef: Cthulhu, fictief wezen die onder het water in de verzonken stad R'lyeh chillt.

Gaaf, weet ik eindelijk waar het nummer Call of Cthulhu van Metallica vandaan komt!

Wiki-feitje: De naam Cthulhu wordt gewoonlijk uitgesproken als [/kəˈθuːluː/]
Weird..