AssessorJoost

Ik kwam een andere interessante oorsprong tegen:

''Het kwam meer en meer voor dat societeitsleden (lees: leden van studentenverenigingen) zo dronken waren dat ze geen stap voor de ander meer konden doen. Daartoe nu werd een laddertje op de societeit geinstalleerd, waar het dronken lid met riempjes op vastgebonden werd, waarna zijn drinkmakkers hem horizontaal naar huis droegen.''

Dat verhaal van Elsa is een mooie inderdaad, dat hoor je ook van de gids als je de Dom beklimt, wat sowieso als activiteit een aanrader is bij heerlijk helder weer.
Wat Dik zegt heb ik ook vandaag in de Groninger Studentenkrant gelezen, met in deze editie ook een mooi zeikverhaal over mensen die afhaken omdat ze 'tentamens' hebben, waarom het BSA een aanfluiting kan worden en de mening dat de UK een laf saai stukje oud papier is.

Echt triviaal is dit trouwens allemaal niet meer.

Oke komt 'ie dan

Wat symboliseren Mizaru, Kikazaru, Iwazaru en Shizaru?

TheoSikkema

Het zijn de modellen van het Japanse voetbalschoenenmerk Mizuno, bekend van Patrick Kluivert.

Sanzo Panza

raadsels worden wel heel makkelijk als je eenmaal achter internet zit

TheoSikkema schreef: Het zijn de modellen van het Japanse voetbalschoenenmerk Mizuno, bekend van Patrick Kluivert.

Dat zou best kunnen, maar het is niet het antwoord dat ik zocht.

Het zijn vast de plaatselijke teletubbies

Dat denk ik niet.

Oké hintje:
Je vindt het in een decoratie winkel en het heeft een beetje met fuaab fnør te maken.

Wat betekent Kangoeroe in het Aboriginal?

Springbeest.

EDIT: haha, heb het juiste antwoord gezien. Tekenend.

Welke 8 Amerikaanse universiteiten maken deel uit van de Ivy-league?

Ik weet Princeton, Yale, Harvard en Columbia. Iemand anders de andere 4?

Brown University en Darthmouth College. Laatste twee weet ik niet.

Haha, goeie Gerjan. Als ik nou beter opgelet had...

TheoSikkema

Cornell, Penssylvania. Waar een boek over Veritas al niet goed voor is..

Volgende vraag: van welke band zijn de meeste lp's aller tijden verkocht?

Volgens mij is MIT eigenlijk ook een Ivy-league. Die van jou zal wel weer niet de Beatles zijn dus dan weet ik het niet..

De vraag van Jurjen staat ook nog...

@Theo: Simon and Garfunkel of enige configuratie van beiden?

vanDijk schreef: Wat betekent Kangoeroe in het Aboriginal?

Weet ik veel!?

pytric schreef: Volgens mij is MIT eigenlijk ook een Ivy-league.

Van oorsprong is MIT géén Ivy-league university. De Ivy-league is in feite begonnen als een sportcompetitie, en daar heeft MIT nooit aan deelgenomen. Pas later is men academische uitmuntenheid en elitarisme gaan identificeren met de Ivy-league. Overigens staat het buiten kijf dat MIT wel een uiterst prestigieuze universiteit is. Volgens sommigen zelfs beter dan een gemiddelde Ivy-university. Maar dit alles terzijde..

N.B. Steendam

Volgens welke religie komen de sokken die je kwijt bent in de hemel?