Zo'n Griekse mythologie pipo, naar het schijnt. Ik weet alleen niet meer wie precies :/

TheoSikkema

Noem eens een naam joh, ik durf te wedden dat je eerste gok goed is.

Dan zeg ik Odysseus

Niet Aeneas? Die heeft ook de halve Middellandse Zee afgereisd.

Als één van de dispuutsleiders van het dispuut Griekse Mythologie kan ik zeggen dat dat het juiste antwoord is. Volgende vraag aub.

Jehes!

Waar werd koning Willem I geboren?

Sukkel, het antwoord van Thierry was goed, niet die van jou. Wel ff checken hè! :wink:

Wie werd volgens de jaarbundelcommissie 20 jaar afgelopen zaterdag, maar werd in werkelijkheid 23?

Met welke bassist was Noami Campbell eens verloofd?

erika schreef: Sukkel, het antwoord van Thierry was goed, niet die van jou. Wel ff checken hè! :wink:

Hallo, kan ik zien zeg. Ik zie nu wel dat beide posts van hetzelfde tijdstip zijn. Nou ja...

Harmen schreef: Wie werd volgens de jaarbundelcommissie 20 jaar afgelopen zaterdag, maar werd in werkelijkheid 23?

Nee toch??

Jawel, hoop voor je dat het je geen genânte misverstanden op gaat leveren :wink: Gefeliciteerd nog trouwens.

Thierry schreef: Met welke bassist was Noami Campbell eens verloofd?

Van U2, maar ik weet niet hoe die vent heet...

die heet adam clayton

Klopt. Theo/Henk, volgende vraag!

Theo.. aan jou de eer

TheoSikkema

Wie staat bekend als 'de loodgieter'? En kom alsjeblieft niet aan met Joe..

S. Mario

AssessorJoost

heeft iemand enig idee waar de term 'ladderzat' vandaan komt?

Of het waar is weet ik niet maar het is wel geinig.

"Een volgende stop is de Egmondkapel, en de woning van de torenwachter. Hier mogen we naar buiten. Gelukkig is het opgehouden met regenen en het uitzicht is nu al spectaculair. Binnen vertelt Eva over de herkomst van het woord ladderzat: “De torenwachter had, om wat bij te verdienen, een cafeetje in zijn woning. Om hier te komen moest men buiten via een ladder de Dom beklimmen. Omhoog ging nog wel, maar ladderzat weer naar beneden was vaak net wat moeilijker."
bron: http://www.sapsite.nl/artikel.php?item=2734