De grijze roodstaart

Is het Croky? Ah, toe laat het hem zijn.

Adolfs Nieuwe Papegaai?

Pinkeltje heeft het goed. Volgende vraag!

Welke grieks/romeinse arts heeft een geweldige invloed op de westerse geneeskunde gehad? Hij onderzocht ook gladiatoren voor zijn studie.

Hippocrates.

Seneca

Tot nu toe geen succes. Een beetje geneeskundestudent zou dit moeten weten...

Galenus

Dat is juist!

Sjonge.

Waarom kregen de joden altijd de schuld van de pest?

Omdat zij vanwege hun hygienewetten direct al quarantaine enzo regelden, en dan verspreiden maar weinig ziektes zich erg lekker. En zij die niet ziek worden, hebben het gedaan. Ofzo

EDIT: Arend was eerder en heeft dus de nieuwe vraag!

Ik vind de feiten steeds minder triviaal worden hier. En ik vraag me af wat Ben Hobrink er van zou vinden.

De joden kregen de schuld omdat er onder de joden minder zieken waren als gevolg van betere hygiƫne op basis van reinigingswetten uit de Thora. Dit vond de gemiddelde ranzig stinkende ongewassen Europeaan verdacht: als de joden zelf niet ziek werden hadden ze vast het water vergiftigd. Joden hadden natuurlijk een hekel aan christenen en ze hadden Jezus laten kruizigen.

Door de eeuwen heen hebben de joden in Europa veel moeten lijden. Een allesbehalve triviaal gegeven.

Waarom bestaan er grote zeecontainerschepen van 12 containers breed en grote zeecontainerschepen van 14 containers breed, maar geen grote zeecontainerschepen van 13 containers breed?

Bijgeloof?

Bouw van het schip?

Het heeft niets met bijgeloof te maken.

Natuurlijk wel met de bouw van het schip, maar waarom is de bouw van een schip niet zo dat er maximaal 13 containers in de breedte passen?

Waarschijnlijk heeft het iets te maken met de gewichtsverdeling van de lading. Deze lijkt me makkelijker in balans te brengen met een even aantal in de breedte. Hierbij meegenomen dat er vaak ook lege containers meegaan.

Heeft het iets met de hijskraan te maken, want daar heb ik een keer iets over gelezen.