Een vliegtuig ook dacht ik

Welke staat zit NIET in de EU, NAVO/Euro-Atlantisch Partnerschapsraad en Raad van Europa maar WEL in de OVSE?

Klinkt als Zwitserland, of is dat te voor de hand liggend?

Ja klopt helemaal. Net als op de armen en benen van een schaatspak.

Korte verklaring: Bij toenemende snelheid, toenemende diameter of toenemende dichtheid van de bal gaat de lucht om de bal op een gegeven moment over van laminaire (lucht gaat recht om bal heen) naar een turbulente stroming (achter de bal ontstaat er een chaotische stroming). Bij nog meer toename blijft die turbulentie, maar wordt de stroming beter. Hierdoor daalt de luchtweerstand significant. Om sneller in deze "turbulente grenslaag" te komen maakt men oppervlaktes bewust ruw. De balletjes gaan dus niet sneller, maar komen wel verder.

Rinze schreef: Welke staat zit NIET in de EU, NAVO/Euro-Atlantisch Partnerschapsraad en Raad van Europa maar WEL in de OVSE?

Zijn dat niet gewoon een paar voormalige sovjetstaten?

H3nQ en pytric hebben het beiden niet goed.

Vriend Niels

Kazachstan.

Noorwegen? of is dit een heel dom antwoord

Nee, maar ik denk Zweden 8)

Ik vind dat het Rusland is.

Zweden zit in de EU.

Ah, puntje, dan denk ik het niet meer.
Lastige vraag zeg... vooral als je het niet op mag zoeken :)

TheoSikkema

Wit Rusland?
ervan uitgaande ((A)) dat dit goed is; van wie is dit het favoriete topic, en wat is er met die persoon vandaag?
Goh, wat moeilijk.

Kazachstan zit in de Euro-Atlantisch Partnerschapsraad, net als Wit-Rusland (en Kirgizie, Tadjikistan, Turkmenistan en Oezbekistan overigens).

Vaticaanstad. Gokje.

TheoSikkema

Rinze, kan je ook zeggen waar de Euro-Atlantisch partnerschapsraad belangrijk voor is?
Dankje.

Ursa heeft het correcte antwoord gegeven.

@TheoSikkema, ik wil niet op je studiestof vooruitlopen ;)

TheoSikkema

@ Rinze, ik had het zelf al opgezocht, maar wilde daarnaast zo graag dat jij je kennis zou delen met vele onwetende GSV'ers! Zoals onze intellectuele pijler voorschrijft, zou er op de GSV alle ruimte moeten zijn, waarin verdieping en verbreding van de kennis der GSV'ers, welig kan tieren. Of zoiets.

Jehes, wie had dat gedacht. En het was echt een gokje! Nu de volgende vraag, niet te moeilijk deze keer. We kennen allemaal Genghis of Chinchis Khan. Maar waar sommigen denken dat dit een naam is, is het eigenlijk een titel. Wat is dan wel de naam van deze 'Universele heerser'?

Niemand weet dit? Kom op, heeft niemand van jullie vroeger Civilization III gedaan?