Welke bandlid van U2 overwoog om uit de band te stappen en om welke reden was dit?

Wat ik er nog even bij moet zeggen is dat het om het begin van de jaren tachtig ging:)

Ha, kan ik eindelijk eens posten hier, al weet ik niet zeker of mijn antwoord klopt: volgens mij was het Adam Clayton, de enige echte heiden binnen U2, die zich in die tijd te buiten ging aan drugs en allerlei vrouwen, en dus wel andere dingen aan zijn hoofd had dan de coole bassist uithangen. Hij is ook de enige van de bandleden die geen groot gezin heeft, al 30 jaar bij zijn vrouw is en met de anderen samengekliekt in Nice woont. Correct me if I'm wrong.

hoe lang doe je erover om over de landsgrens van nederland te lopen, uitgaande van een loopsnelheid van 5 km/u?

+/- 150 uur uitgaande van +/- 750km landgrens van noord-oost groningen naar zuid-west zeeland..

Onafhankelijk van de juistheid van mijn antwoord wil ik de volgende vraag/uitdaging stellen:

Welk woord heeft met de meeste medeklinkers na elkaar? Ik weet er een van 8, maar die zeg ik lekker nog niet :P

Papegaaieeieren in de oude spelling. Verder is de landsgrens een stuk langer door al die gekke stukjes bij Baarle-Nassau enzo.

Dat zijn klinkers Pytric....

pytric schreef: Papegaaieeieren in de oude spelling. Verder is de landsgrens een stuk langer door al die gekke stukjes bij Baarle-Nassau enzo.

Dat woord heeft juist nogal weinig medeklinkers na elkaar. Wel veel klinkers. Toch lastig die klinkers en medeklinkers.

TheoSikkema

:)

Ik gok op 'angstschreeuw'.
Maar 'clownsschmink' en 'verbindingsschroef' zijn ook al indrukwekkend :)

edit: er is er 1 met 9 medeklinkers heb ik net ontdekt. Succes! :lol:

Bedoel je slechtstschrijvend? Daarbij is het de vraag of dat wel echt een woord is natuurlijk. Angstschreeuw is wel de bekendste.

Nog even over U2 ik doelde niet op Adam Clayton. Het ging om David Howell Evans oftewel The Edge. Hij overwoog uit de band te stappen omdat hij zijn geloof moeilijk kon rijmen met een rockband. Dat van Adam Clayton wist ik niet, toch leuk...

Shit.

Zonder op te zoeken (ook niet ff snel in de krant):
Hoe heet de voorzitter van het Europees Parlement?

Stieneke van der Graaf?

klopt! Respect! volgende vraag is voor jou.

Pöttering, een Duitser.

Waarom zitten er putjes in een golfbal? (en sticksels op een voetbal, haartjes op een tennisbal enz.)

Een voetbal is gemaakt van stromingsleer. zoiets toch?

de van een golfbal weet ik, zal met de rest wel net zo zijn.

vroeger, toen alles nog beter was, sloeg met in zijn vrije tijd tegen een ronde bal aan. Dit noemden ze toen ook al golf. Na verloop van tijd raakte die bal wat beschadigd door mensen die al hun frustratie op een golfbal los sloegen. in deze balletjes kwamen allemaal deukjes in te zitten. Het vreemde was dat deze balletjes wel verder kwamen dan de nieuwe ronde balletjes. Komt door stroming enzo.. daarom hebben de balletjes nu allemaal putjes.

Wist je dat de achterlichten van een BMW x5 om dezelfde reden ook allemaal putjes heeft?