Ole Einar Bjorndalen

Hey
Komende zomer ga ik voor Athletes in Action een project leiden in Zaandam.
Voor dit project ben ik nog op zoek naar teamleden!
In deze mail leg ik uit wat het project precies inhoud.

Project Zaandam
6-18 Juli 2009
Tijdens dit project van Athletes in Action probeer je door middel van sport en drama kinderen en jongeren(en ook ouders) te vertellen over Jezus. Je zit in een gemengd team van 10 mensen waarvan er twee teamleider zijn(een daarvan ben ik dus, de ander is nog onbekend). De zomerprojecten beginnen met een voorbereidingsevent. Op dit event leer je meer over Hem en wordt je voorbereid op het project. Na dit voorbereidingsevent ga je naar Zaandam toe waar het echte project gaat beginnen. Hier wordt je samen met nog iemand van het team geplaatst in een gastgezin die de hele week voor je zorgen(eten, drinken, slapen etc.). Van maandag t/m vrijdag is de sportweek. Je geeft met je team sportclinics in diverse sporten en speelt of organiseert wedstrijden. Door deze activiteiten bouw je aan een relatie met de kinderen en tieners. Je vertelt misschien een verhaal (over je leven met God) voor een groep, speelt mee in dramastukken en je knoopt gesprekken aan. Wees gerust: God is met je en geeft je kracht en wijsheid!

Persoonlijke ervaring
Ik heb zelf vorig jaar een project gedaan in Nijkerk. Ik heb vooral gevoetbald met jongeren tijdens dit project. Andere sporten waarin er clinics werden gegeven waren: volleybal, basketbal, handbal en streetdance. Ik wist van te voren helemaal niet wat zo’n project inhield maar het heeft me ontzettend verbaast. Tijdens het project probeer je het prachtige verhaal van de liefde van God duidelijk te maken aan kinderen en jongeren. Het heeft me verbaast dat er toch een grote leegte is bij veel mensen in Nederland op dat gebied en ook dat er zoveel vraag en openheid hiervoor is. Ik wist van te voren niet dat vele jongeren hiernaar verlangen en dat ze in een week tijd zo kunnen veranderen. Het klinkt net een sprookje maar het is echt waar.
Tijdens dit project ga je terug naar de ‘ basics’ in het geloof: De geweldige liefde van God!
Ik kwam erachter hoe geweldig goed wij het hebben als kinderen van Hem in Groningen en ook hoeveel mogelijkheden we hebben. Hoe mooi is het dan om dan hiervoor iets terug te doen in de vorm van een project als deze. Ik vond deze vorm van evangeliseren erg goed en mooi, je bent niet opdringerig bezig en het maakt niet uit of je evangelisch bent of gereformeerd.
Zeker het kost tijd, maar je krijgt er heel veel voor terug!

In Mattheus 9:37 zegt Jezus tegen zijn leerlingen hierover het volgende:
Hij zei tegen zijn leerlingen: De oogst is groot maar er zijn weinig arbeiders
Jezus zegt in de bijbel dat er dus arbeiders nodig zijn om mensen voor Hem te laten kiezen!

Voorbeeldfilm
Hieronder staat een link van een filmpje van een project gehouden in Vlissingen: http://www.youtube.com/watch?v=c5Wul6JZ ... annel_page

Tot slot
Ik heb mensen nodig voor mijn team en hoop dat jij hierin mee wil draaien!
Ik hoop dat jij in een exotische stad in het westen van Nederland er even twee weken helemaal uit wil zijn en door middel van sport veel mensen wil bereiken die dan mogen horen over Jezus.

Als je het mooie document met plaatjes wil hebben meot je ff mailen!;)
Met vriendelijke groet en voor vragen altijd bereikbaar,
Chris van Turennout

1 april zeker. ;)

Ole nog wat schreef: Project Zaandam 6-18 Juli 2009
Rinze schreef: 1 april zeker. ;)

leer lezen vriend

Ole Einar Bjorndalen

haha Rinze nee dit keer niet.;)

Ole Einar Bjorndalen
http://www.youtube.com/watch?v=2KFczDmP ... r_embedded

Dit filmpje is misschien nog wel duidelijker en mooier

tof project hoor, chris!! zou graag met je mee willen, maar dat mocht niet zo zijn... blijft wel dat dit heel gaaf is om mee te maken! je kan er nm veel van leren. vooral het uitleggen waarin jij gelooft is lastig, wat ook geldt voor het beantwoorden van de vragen die worden gesteld. zeer waardevol om mee te maken, vooral omdat je zelf dan ook aan het denken wordt gezet

AssessorJoost
Henk Z schreef: tof project hoor, chris!! zou graag met je mee willen, maar dat mocht niet zo zijn... blijft wel dat dit heel gaaf is om mee te maken! je kan er nm veel van leren. vooral het uitleggen waarin jij gelooft is lastig, wat ook geldt voor het beantwoorden van de vragen die worden gesteld. zeer waardevol om mee te maken, vooral omdat je zelf dan ook aan het denken wordt gezet

hoeveel betaald chris je voor dit praatje, henk?

dat hou ik natuurlijk ff voor mezelf...

Even het topic omhoog halen, ook al is dat niet superhard nodig. Chris heeft inmiddels Dik, Roel vdS, (Harmen bijna) en mij helemaal enthousiast gemaakt voor dit project! Heb er al superveel zin in. Maar vroeg me af of er nog meer GSV-vrouwen zijn die het leuk lijkt om mee te gaan.

Het is niet dat er nog per se iemand nodig is, maar nog een vrouw in het team is wel ontzettend welkom. Lijkt het je wat of vind je jezelf superongeschikt, maar twijfel je toch enorm: bel me dan maar ff. (Of 1 van die anderen).

Het is supervet. Heb dit zelf vorig jaar gedaan. Vooral meedoen allen. Zaandam biedt de nodige uitdaging.

Chris go on

AssessorJoost

joepie hannah , leuk dat je meegaat :D

Ole Einar Bjorndalen

Ja super..:D maar Hannah heeft gelijk..een vrouw kan ik nog wel gebruiken in het team:)