Ik kan bij de banner 'ook dit is de GSV' anders ook al aardig wat bekenden ontdekken. Dus blijkbaar is het WebCie-beleid al wat aangepast :)?

Jean schreef: Hoi Webcie. Het VGSE dingetje trouwens ook.

De foto is nu niet meer lelijk wit, maar er staat nog wel een rare 'alt'-code bij, namelijk Smartor Site. Ik stel voor dat

Code: Select All Code alt="Smartor Site"wordt vervangen door iets als: Code: Select All Codealt="De GSV-soos" of iets dergelijks. Smartor Site verwijst volgens mij naar het concept van deze site (portal), en heeft dus niets met dit plaatje te maken.

Frits heeft het trouwens al eens genoemd, bij het invoeren van deze site, maar het is nog niet veranderd. Je ziet dit (schoonheids)foutje als je op de home-page (portal.php), met je muis op het vgse logo gaat staan. Die witte tekst die verschijnt is dan Smartor Site, wat ook iets anders zou kunnen zijn...

Jean schreef: Hoi Webcie. De plaatjes zijn vervangen, en wel door mijn lelijke dingen. En dat was eigenlijk niet de bedoeling. Want die zijn lelijk. Het was meer als voorzetje bedoeld. Ik zou graag zien dat Menno Tol die dingen haarscherp en ultra-gelikt gaat maken. Die heeft toch zat vakantie. :lol:

...ben je ook net terug...

Hoi, daar ben ik weer. Die plaatjes komen wel een keer. Nu even iets anders.

De teksten op de pagina over de zijn een beetje uit elkaar getrokken. Door de teksten over de hele rechter kolom te zetten worden de regels enorm lang. Tenzij je een desktop van 320x240 oid hebt.

Door de rechter kolom in vieren te delen kun je de teksten (naar mijn idee) wat mooier wrappen. Om het wat duidelijker te maken heb ik een gemaakt. Ik snap niks van PHP, dus het is gewoon in HTML. Maar dat zal wel ongeveer hetzelfde zijn. Dit was een kwartiertje werk, dus dat zal denk ik ook niet zoveel problemen opleveren.

Zie maar wat jullie ermee doen.

Jean schreef: Hoi, daar ben ik weer. Die plaatjes komen wel een keer. Nu even iets anders. De teksten op de pagina over de zijn een beetje uit elkaar getrokken. Door de teksten over de hele rechter kolom te zetten worden de regels enorm lang. Tenzij je een desktop van 320x240 oid hebt. Door de rechter kolom in vieren te delen kun je de teksten (naar mijn idee) wat mooier wrappen. Om het wat duidelijker te maken heb ik een gemaakt. Ik snap niks van PHP, dus het is gewoon in HTML. Maar dat zal wel ongeveer hetzelfde zijn. Dit was een kwartiertje werk, dus dat zal denk ik ook niet zoveel problemen opleveren. Zie maar wat jullie ermee doen.

maar goed dat de opmaak van de site verder gewoon in html is :wink:

als ik het de ftp-loginnaam niet op onbenullige wijze was kwijtgeraakt had ik het nu veranderd :(

volgens mij is de rest van de webcie op vakantie, dus dat kan nog wl ff duren...

^Bump^

Zal ik anders zelf voor de Webcie gaan soliciteren? :wink:
Tolle, wanneer gaan we eens en?
(Dat is zeg maar een soort raadseltje)

brain stormen ? ;)

Webcie,

even een opmerking over het GSV-site Menu:
De volgende links werken niet of niet goed. Zou iemand dat kunnen aanpassen / verwijderen?

• bijbelkringindelingen (bij over de gsv)
  • oude forum (archief)
  • novieten 2002 (archief)

Viel me op toen ik ergens naar zocht...

Carloz schreef: Webcie, even een opmerking over het GSV-site Menu: De volgende links werken niet of niet goed. Zou iemand dat kunnen aanpassen / verwijderen? - bijbelkringindelingen (bij over de gsv) - oude forum (archief) - novieten 2002 (archief) Viel me op toen ik ergens naar zocht...

En toen zat je in de webkie :wink:

Haha ATV heeft ook eens een nieuwe site hoor :P.
Maar ik zal het aanpassen; nu kan ik het idd zelf...

Carloz schreef: Haha ATV heeft ook eens een nieuwe site hoor :P. Maar ik zal het aanpassen; nu kan ik het idd zelf...

Site ziet er goed uit, veel functionaliteit... Nu de leesbaarheid nog 8)

Leesbaarheid?

Licht es toe?

Ow ja, nu we het toch over het uiterlijk hebben:

Wij hebben nog geen goed systeem gevonden voor de foto's. We hebben wel de standaard album.php van de phpbb mods geinstalleerd, maar dat is niet precies wat we zoeken.

We willen de mogelijkheid tot foto's uploaden, automatisch albums + thumbnails etcetera voor een aantal foto's, en voornamelijk ook de mogelijkheid tot het plaatsen van extern gehoste foto's (omdat enorm veel foto's op het forum geplaatst worden, en het leuk is, dat ook in een album te hebben).

Hebben jullie daarvoor iets leuks in gebruik? Of staat bij jullie het complete album intern, en de rest op t forum in diverse topics?

nog een edit:

aan 't verhuizen?

't programma 'bigdump' al gevonden voor 't overzetten van de database? Wij moeten 65 mb overzetten, wat hiermee heel goed kan...

http://www.ozerov.de/bigdump.php

Ja, we verhuizen voor de tweede maal in 2 jaar naar een ander provider. Na deheeg.nl, in.nl is nu pcextreem aan de beurt. kortom we zitten nu misschien zelfs wel op de zelfde server.

Wij hebben inderdaad een goed foto systeem (zie onze site) waar je zowel intern als extern foto's kunt plaatsten.
Wel plaatsen we alle foto's op onze eigen server (we hebben genoeg plek). Ik heb even niet paraat waar we die vandaan hebben, ik vertel je het zsm als ik het weet. Hiermee kan je al het opgenoemde doen.

Layout is altijd smaak, ik als webcie lid maakt het me ook niet uit of sommige mensen het niet mooi vinden.
Derhalve, witte letters op donkere ondergrond kan wel eens wat onleesbaar of druk over komen.
Alhoewel het grafisch er goed uit ziet, zegt mijn gevoel dat het niet past bij het icoon GSV.. Het ziet er te jaren 90 uit (6 jaren geleden werden veel sites met deze contouren gebouwd, zoals rondingen en vele kaders in kaders) en het lijkt dat dit forum voor een ondefinieerbaar clubje is.
Naar mijn idee is de layout niet transperant en uitnodigend. Als ik zou google'en en ik kwam als resultaat dit forum/site tegen dan zou ik niet eens verder zoeken in de zite op het gezochte te vinden.
Het is te grafisch en te wild.

Nu lijkt het of ik jullie wil overtreffen, maar dat is geenszins de bedoeling. Qua mogenlijkheden, nogmaals, een puike site.
(wij gebruiken grafische designers, als studie, voor onze site)

Marnix schreef: (wij gebruiken grafische designers, als studie, voor onze site)

?

Ons belangrijkste doel van dit ontwerp was van dat vieze standaard CSS/phpBB uiterlijk af te komen. Daarbij hebben we veel naar bestaande styles gekeken, en daar de in onze ogen leukste punten uit gefilterd en in ons eigen ontwerp verwerkt. Het moest wat speelser worden dan de vorige site.

Maar ik ben met je eens dat er zeker punten voor verbetering vatbaar zijn.
Met de huidige style hebben we een hoop ervaring opgedaan, dus een volgend uiterlijk ontwerpen zal niet zoveel moeite kosten.

P.s. We zitten inderdaad op dezelfde server. Even een internal brute force attack proberen. :P

Jean schreef:
Marnix schreef: P.s. We zitten inderdaad op dezelfde server. Even een internal brute force attack proberen. :P

Niet proberen, anders worden er weer hackers wakker binnen onze gelederen, en dat hebben zustertjes van ons geweten :wink: