Dankjewel!
Ik neem de 14.17, ben er dan om 18.00. Wie nog meer?

Aangezien ik al enige tijd wakker ben (m'n huisgenote besloot om 8 uur met muziek te gaan ontbijten), ben ik er dan ook wel bij denk ik.

Het was ontzettend gaaf! Echt een aanrader voor iedereen!

Het is tof om met heel veel christelijke studenten samen te leren en te bidden.

Daar heb ik niet zoveel aan toe te voegen, ik kan het alleen maar bevestigen. Wat een ontzettend tof weekend, zeer intensief maar het is het dubbel en dwars waard!

amen.
En voor volgend jaar wordt vrijwel het enige minpuntje weggenomen: het is weer in Vierhouten!

Ik kan het helaas niet helemaal beamen.
De lezing van vrijdag was wel leuk, wel jammer dat hij van de hak op de tak sprong, maar ik heb er nog wel wat interessante dingen uit meegenomen.
De training op zaterdagmorgen was ronduit een teleurstelling. Ik had de training Bijbelkring in de gemeente, maar ik heb er niets nieuws gehoord. De training ging over hoe een kring er uit moet zien (mensen, pastoraat, onderwerpen, locaties etc.) en bleef in de theorie hangen. Dat was erg jammer, hoe een kring er uit moet zien hadden we al bedacht op de instructie van de senaat en toen ik zelf bk-leider werd. Het keuze programma over twijfel was wel aardig, wel wat van opgestoken over twijfel op zich en wat je er mee kan, maar ik mistte heel erg het onderdeel twijfel op de kring... De Praise&Prayer vond ik wel mooi, jammer dat ik bijna geen liederen kende (ik kende er maar 2...), dat er zo veel in het engels moest (waarom moet er altijd zoveel in het Engels gezongen worden?). Het gebed was wel erg gaaf, maar dat kwam ook omdat we daar onze eigen invulling aan gaven. Zondagmorgen de dienst was leuk, maar de preek was goed, maar ik heb er weinig van opgestoken. En toen moesten wij al weer weg. Leuk was dat we precies 300m van het terrein afwaren en toen een lift aangeboden kregen door een gemeentelid van de plaatselijke gemeente naar station Helmond. Scheelde weer drie kwartier hobbelen in de bus.
Al met al ben ik redelijk gemengd. Het was leuk om al die mensen uit de verschillende delen van het land te spreken, het was mooi om samen in gebed bijeen te zijn en God te aanbidden en te prijzen. Ik mistte wel de tips en ideeën voor de kring, en als ik kijk naar de reistijd (2x ± 5 uur) en de kosten (€45,- + €20.- (trein)) dan ga ik volgend jaar denk ik niet weer.

Auke, dankjewel :wink:
Ik vond het de reistijd zeker waard! Het was een gezegende conferentie, denk alleen maar aan het feit dat we in het hele weekend maar een spatje regen hebben gehad (alleen zondag-avond bij het kampvuur, Noacht weer bedankt)! Het is inderdaad tof om met zoveel kringleiders bij elkaar te zijn, maar ik vond het nog toffer dat je 'gedwongen' een weekend lang met God bezig mocht zijn. Dat werkt voor mij nog altijd erg goed. Volgend jaar ga ik in ieder geval weer naar de TOKO!!

Yo, ik heb echt genoten afgelopen weekend! De eerste lezing heb ik gemist (het eten was ook leuk hoor, Dick en Keet). Mijn eerste training (Kring als gemeente o.i.d.) vond ik zeer interessant, helder en weldegelijk iets toevoegend. Ook de bespreking en het gebed daarna met Allert en Harm heb ik als erg positief ervaren. Veel gehoord over wat er mis kan gaan op een bk (o.a. door extremen), en hoe betrokkenheid en openheid gestimuleerd kunnen worden.

Daarnaast vond ik mijn training over geestelijke strijd boeiend. Hierin werd ook veel aandacht aan bevrijdingspastoraat gegeven. Hoewel ik het zeker niet met alles eens was (vraag me er maar naar, te lang om hier uiteen te zetten), was het wel verrijkend.

Het mooiste vond ik misschien nog wel om gewoon Gods aanwezigheid zo duidelijk te ervaren tijdens de hele conferentie; het aanbidden van God door het zingen (o.l.v. een super goede band!), bidden, praten, bijbelstudie, et cetera. Gaaf dat we met zoveel verschillende jongeren uit heel het land ons geloof in God delen!

Ten slotte: mooi dat er uiteindelijk nog best wat GSV'ers mee waren. Zo'n weekend komt de onderlinge verbondenheid en betrokkenheid zeer ten goede heb ik wel gemerkt.

Ik post straks nog wel even wat foto's.

Ik kan Maurice slechts beamen: een geslaagd weekend!

We hebben mogen leren, we konden allemaal op eigen wijze God aanbidden tijdens de P&P. Het was erg goed om met anderen voor anderen te bidden.
Ook de sfeer, het samenzijn als Christenen, als mensen die ipp de Apostolische Geloofsbelijdenis konden beamen, die sfeer was echt geweldig!

Jongens, ik heb een leuk weekend gehad. Met de opmerking dat ik niet heel veel nieuws heb gehoord, kan ik instemmen Auke, maar de vele goede gesprekken, het mooie weer en de gezelligheid maken een hoop goed. Vooral de discussie naar aanleiding van de workshop 'Tussen twijfel en zekerheid' was erg waardevol. Verder was het keuzeprogramma 'In de ban van Bono' natuurlijk ook fantastisch! Hoe was de laatste avond trouwens nog? Vergeten jullie niet om allemaal een stukje voor SIC te schrijven?

Is ie nog heel, Keet? ;)

Je bedoelt mijn SIC? :)

De laatste avond was gezellig. De vesper was stijlvol en daarna zijn er nog veel goede en toffe gesprekken gevoerd, en er is een hoop lol gemaakt. Vanochtend was het echter al wel weer vroeg dag...

Hier wat foto's.

Van het pokeren:

De lokatie:

Corvee...

Kluften

pytric schreef: Is ie nog heel, Keet? ;)

Je bijbel iig nog wel, die heb ik met mijn leven beschermd. Je SIC bestaat ook nog Mausie, je krijgt 'm zsm. Leuk, die foto's! Jij hebt toch ook nog wat Rinze?

Wat een tof weekend was dat! Minder praktisch dan ik dacht maar ook veel dieper. Iedereen heel erg bedankt, aanrader voor volgend jaar!!
@ auke, ik denk dat je gewoon te vroeg weg bent gegaan, het werd echt steeds toffer.
@ Mark-Eduard van Lanschot, Dank voor de toffe gesprekken!

Haha, Juan Carlos op klompen ook!

@ Julian: ik heb Erken nu de Heer :)

Mailen!

Mar-ri-ta schreef: Auke, dankjewel :wink:
Mausie schreef: Het mooiste vond ik misschien nog wel om gewoon Gods aanwezigheid zo duidelijk te ervaren tijdens de hele conferentie; het aanbidden van God door het zingen (o.l.v. een super goede band!), bidden, praten, bijbelstudie, et cetera. Gaaf dat we met zoveel verschillende jongeren uit heel het land ons geloof in God delen!
Mausie schreef: mooi dat er uiteindelijk nog best wat GSV'ers mee waren. Zo'n weekend komt de onderlinge verbondenheid en betrokkenheid zeer ten goede heb ik wel gemerkt.
Ursa schreef: We hebben mogen leren, we konden allemaal op eigen wijze God aanbidden tijdens de P&P. Het was erg goed om met anderen voor anderen te bidden. Ook de sfeer, het samenzijn als Christenen, als mensen die ipp de Apostolische Geloofsbelijdenis konden beamen, die sfeer was echt geweldig!
vanDijk schreef: @ auke, ik denk dat je gewoon te vroeg weg bent gegaan, het werd echt steeds toffer.

Okay, het is echt niet zo dat ik het allemaal heel erg vervelend vond hoor! Misschien kwam dat wel zo over, maar dat valt mee. Wat dat betreft kan ik wel met Keet instemmen:

keet schreef: Met de opmerking dat ik niet heel veel nieuws heb gehoord, kan ik instemmen Auke, maar de vele goede gesprekken, het mooie weer en de gezelligheid maken een hoop goed.

Verder is het ook zo dat als je start niet erg goed is (de training waar ik niets aan had) je ook wat gekleurder tegen de rest aan kijkt. Maar goed, over-all heb ik best een positief gevoel over afgelopen weekend, misschien moet ik dat meer benadrukken en mijn kritiekpuntjes bewaren voor de organisatie :wink:

Daar heb je wel gelijk in Auke, ik heb ontzettend veel aan m'n zaterdagochtend training gehad en daardoor werd de hele zaterdag een ontzettend toffe dag met als absoluut hoogtepunt voor mij de praise en prayer 's avonds.

Jammer dat de training niet kon voldoen aan je verwachtingen, maar tof dat je wel een positief gevoel hebt overgehouden aan het weekend!

Zijn er nog mensen die de workshop over aanbidden e.d. gevolgd hebben? Zou diegene daar nog wat over kunnen vertellen? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar...